Bič na vraky. Za co vám seberou techničák přímo na silnici

Bič na vraky. Za co vám seberou techničák přímo na silnici
ilustrační foto mojeauto.cz

Ministerstvo dopravy přijalo koncem dubna vyhlášku, která mimo jiné upřesňuje, za jaké nedostatky vozu přijde řidič na místě o Osvědčení o registraci, tedy o malý technický průkaz. Pokud tedy vlastníte vůz, ze kterého teče olej, chybí mu kus výfuku, či ho zdobí rezavá karoserie, počítejte s tím, že ze setkání se silniční kontrolou můžete odejít pěšky.

V seznamu, který byl zveřejněn ve Sbírce zákonů jako součást vyhlášky o provádění kontrol technického stavu vozidel a jízdních souprav v provozu na pozemních komunikacích, figurují například takové závady jako deformace nápravy, úniky provozních kapalin či chybějící součást výfuku. Většina závad je doplněna o slovíčko „zjevné“, což v praxi znamená, že policisté nebudou muset stav vozidla detailněji prohlížet.

Pokud silniční kontrola odhalí vůz s takovou závadou, řidič přijde o malý technický průkaz a auto bude muset nechat odtáhnout. Pokud nebude mít technický průkaz u sebe, pak jej musí odevzdat do pěti dnů. Zpátky ho dostane až poté, co prokáže, že vůz prošel STK.  

"Podle policistů jde u vozů s takovými poruchami zejména o následky dopravních nehod", potvrdil situaci redakci mluvčí prostějovské policie František Kořínek. (ber)

 

Za co přijdete o techničák

1.            absence nebo odstranění podstatné části výfukového systému

2.            poškození brzdového systému vylučující jeho použití, zejména vyřazení jeho části z provozu, destrukce brzdových kotoučů a obložení

3.            absence čelního skla nebo jeho poškození na více než 50 % plochy

4.            zjevné nadměrné úniky provozních kapalin

5.            koroze nebo praskliny nosných částí zjevně narušující pevnost rámu nebo karoserie

6.            opotřebení nebo poškození pneumatik odhalující nosné vrstvy

7.            deformace rámu nebo karoserie dosahující sloupku A, u motocyklů značné deformace základních prvků rámu

8.            deformace nápravy včetně jejího uložení mající vliv na její pevnost

9.            zjevná deformace uložení motoru, například utržené úchyty, posunutí motoru

10.          deformace karoserie zasahující do vnitřního prostoru osádky vozidla

11.          deformace hlavních částí systému řízení, které zjevně ovlivňují bezpečné ovládání vozidla, například převodky, posilovače, spojovací tyče, hřídele volantu

12.          zjevné deformace nebo praskliny kol

13.          zjevný únik výfukových nebo jiných jedovatých plynů do prostoru řidiče nebo prostoru pro přepravu cestujících u vozidla kategorie M2 a M3  (Zdroj MD ČR)

Poslat nový komentář