Azylové centrum je na zimu připraveno

Azylové centrum je na zimu připraveno
ilustrační foto MMP

Blíží se zimní období, což je pro lidi bez domova značně zátěžová situace a i když si to mnozí z nich odmítají přiznat, jde někdy o holý život. Prostějovské Azylové centrum nabízí pomocnou ruku a na zimu je připraveno.

V poslední době má situace v oblasti bezdomovectví v regionu Prostějov stále vzrůstající tendenci, což je celospolečenský problém. „Přibývá lidí pohybujících se a ulici i lokalit, kde se bezdomovci zdržují. Lidé bez domova se rekrutují ze všech věkových skupin, přibývá i spousta mladých lidí. Na ulici se objevují i senioři, kteří jsou nejvíce rizikovou skupinou a často odmítají svou situaci řešit, ale jsou i případy, že nemají jak,“ nastínila primátorka Alena Rašková.
V zimních měsících bude situace náročná, přesto se pracovníci Azylového centra budou snažit nikoho, kdo bude potřebovat pomoc neodmítnout. „V období velkých mrazů jsme připraveni poskytnout lidem bez domova zdarma přespání v teple na rozkládacím lůžku. Těch máme k dispozici rovnou desítku,“ doplnil slova primátorky ředitel centra Jan Kalla. Stěžejní je, podle něj, v zimních měsících i služba nízkoprahového denního centra. Zde mohou lidé bez domova pobývat přes den, mají možnost využít sociálního zázemí, umýt se, vyprat si a usušit prádlo. „Každý zde má právo dostat denně polévku, paštiku, kávu, čaj a jednou týdně konzervovanou stravu a to všechno zdarma. Předpokladem pro poskytnutí této pomoci je střízlivý stav a volná kapacita i této služby. Strava je často nejdůležitější pomocí lidem bez domova,“ dodal ředitel.
Službou, která velmi pomáhá řešit akutní stavy, kdy se člověk dostane ze dne na den do situace spojené se ztrátou bydlení, je noclehárna. Její kapacita i přes velkou obměnu klientů bývá zaplněna i přes léto. Velkou pomocí je v tomto ohledu první noc zdarma.
„V rámci informovanosti cílové skupiny se nám velmi osvědčilo umísťování informačních letáků, které terénní sociální pracovník nechává v lokalitách, kde se lidé bez domova zdržují, aby se tyto informace dostali přímo k nim a aby věděli, kde se mohou o pomoc obrátit,“ uzavřel ředitel centra Kalla. (red)

Poslat nový komentář