První měsíce jsou hektické, říká ředitelka Metro70 Bára Prágerová

První měsíce jsou hektické, říká ředitelka Metro70 Bára Prágerová
ilustrační foto

V listopadu loňského roku se kormidla nové příspěvkové organizace města Prostějova uchopila Barbora Prágerová. Zeptali jsme se, jak se cítí v roli ředitelky, co ji čeká a co v chodu kina mění.

Můžete se krátce představit?

Jsem absolventkou ateliéru klasické animované tvorby Univerzity Tomáše Bati, studentkou magisterského programu zaměřeného na film a divadlo na Univerzitě Palackého, dramaturgyní festivalu Academia Film Olomouc, vedu studentský vědecko-popularziační videoseriál A15 a teď nově jsem ředitelkou kina Metro 70. Pocházím z Olomouce a také v ní bydlím.

Proč jste se do výběrového řízení na místo ředitele přihlásila?

Protože do dokončení magisterského studia mi toho mnoho nezbývá, začala jsem se už loni na podzim poohlížet po zaměstnání. Naše katedra se nadstandardně angažuje ve snaze nacházet pro své absolventy možnosti zaměstnání v oboru a právě na Facebooku katedry jsem nabídku objevila. Zajímalo mě, jak výběrové řízení probíhá a vzhledem k tomu, že se jednalo o práci související s kinematografií, přihlásila jsem se.

Na čem pracujete v současné době?

V kině jsem zatím strávila tři hektické měsíce, přičemž leden proběhl ve znamení obrovského množství administrativy – kino v podstatě vzniklo znovu; příspěvkové organizace mají mnohá specifika a jejich vedení je odlišné například od režimu, ve kterém kino fungovalo pod prostějovským magistrátem. V kině jsme zatím udělali část změn, na které se chystáme; snažíme se postupně budovat obraz kina jako moderní instituce, která si je vědomá toho, po čem její diváci prahnou. Máme nový pokladní systém, bezvadně fungující nové webové stránky plné informací o filmech, nový Facebook a Instagram. Začali jsme poskytovat slevu 20 Kč na dětská představení, jednou měsíčně jsme zavedli program Metro Senior připravený na míru pro starší občany – film začne ve dvě odpoledne, bude vždy česky a bude stát 50 korun. Samozřejmě bude přístupný i pro mladší návštěvníky. Dále pracujeme na komplexním novém vizuálu – vycházíme ze starého loga - náš skvělý grafik Radim Měsíc, který sám v Prostějově vyrostl a ke kinu má vřelý vztah, logo upravil, zmodernizoval a teď vytváří obsáhlý balíček grafických a propagačních výstupů, které bude kino nadále používat. Jedním z takových výstupů jsou nové plakáty, které je už od března možné vidět v širokém okolí.

Jaké plány máte s Metrem70 do budoucna?

Protože od diváků jsme dostali mnoho podnětů na zavedení popcornu, velmi rádi jsme jim vyhověli a od prvního dubna bude v kině k prodeji čerstvý, na místě pražený slaný popcorn. Ze začátku jej budeme nabízet v pátky a soboty, v případě zájmu prodej rozšíříme na další dny. Co se týče podoby interiéru kina, pracujeme na odstranění letitého zátěžového koberce: obrovská plocha mramorové podlahy si zaslouží být vidět, je to luxus, kterým se mnoho kin pochlubit nemůže a my chceme foyer postupně vrátit lesk. Ještě nám to ale bude trvat. Kino by potřebovalo rekonstrukci, přeci jen je to už trochu dědeček, ale na takový zásah musíme nejdřív sehnat peníze. Stejně tak pracujeme na koncepci kavárny, i to je však záležitost, která vyžaduje pečlivou přípravu.

A něco málo o Vás, co Vás baví, jak trávíte volný čas?

Mám blízký vztah ke kultuře obecně; zajímá mě jak kinematografie, tak literatura, výtvarné umění i architektura, takže práce v kině mě nesmírně baví, navzdory tomu, jak je teď ze začátku náročná. Doufám, že se mi v dohledné době podaří naplnit aspoň část vizí, které by z kina mohly udělat místo, kam budou lidé chodit nejen za filmovou zábavou, ale také za jinými podobami současné kultury. (red)

Poslat nový komentář