Druhý den v Singapuru: Zoo, ochutnávání místních specialit a světelná show

ilustrační foto
Další fotky:

Mohu říct, že tuto noc jsem spala jako zabitá. Tedy s hodinovým probuzením někdy ve čtyři hodiny ráno. V noci jsem se rozhodovala, zda hlavním programem dne bude návštěva vyhlášené ZOO a nebo pojedu do akvária na ostrov Sentosa. Potřebovala jsem taky někde najít směnárnu a vyměnit další eura. Na těchto pět dní jsem si stanovila rozpočet 300 eur, tak doufám, že rozpočet moc nepřetáhnu. Singapur je moderní město s cenami na úrovni Evropy a hlavně vstupy do jednotlivých atrakcí jsou drahé. Najíst se lze levně, když nezamíříte na Boat Quay a do luxusních restaurací a restaurací zaměřených na západní gastronomii, ale do nákupních center, kde je plno stanovišť s místními pokrmy za nízké ceny.

Nakonec jsem se rozhodla držet plánu a vyrazit do singapurské ZOO. Na vstupné jsem jestě měla a EZ-link karta na dopravu byla dostatečně přednabitá. Posnídala jsem na hostelu a vyrazila na metro na Clarke Quay a odtamtud červenou linkou na Ang Mo Kio, kde jsem našla autobusové nádraží (na protější straně silnice), odkud vyjížděl autobus 138 mířící do ZOO. Moje EZ-link karta platí i na busy. Cesta tam zabrala dalších 40 minut.

ZOO je otevřená od 8:30 do 18 hodin. Vstupné je 28 SG dolarů. Já jsem se do ZOO dostala krátce po 10 hodině a už se to tam plnilo lidmi. O půl jedenácté měla probíhat lachtaní show, tak jsem zamířila nejdříve tam. No, představení spíše pro děti. Takové jednodušší. O hodinu později probíhala v pavilonu slonů další show, která mi přišla zajímavější. Ještě před začátkem představení tam jeden slon za pomoci svého ošetřovatele maloval obraz.

Poté jsem se vydala navštívit další zvířata. Bylo polojasno a pěkně dusno. Během procházení se kolem jednotlivých ohrad ze mne pěkně lil pot. Poprvé jsem viděla bílého tygra a zajímavé bylo krmení lvů a orangutani, kteří jsou víceméně na volno. Je vidět, že se tu o zvířata doběe starají, všechna působí zdravým dojmem. K tomu mají i dostatečný výhled. Za poplatek je možné nakrmit a vyfotit se u toho třeba se žirafami, obřími želvami, slony ...

V ZOO jsem nakonec strávila čtyři hodiny a v místní restauraci ochutnala další místní specialitu - laksa. Je to nudlová polévka s kokosovým mlékem, kuřecím masem, vejcem, garnáty, sójovými klíčky...nebyla špatná, ale jednou mi to stačilo.

Po druhé hodině jsem se vrátila zpět na Ang Mo Kio a v nákupním centru objevila směnárnu. Ty tu otvírají až kolem 11 hodiny. Obchody pak kolem 10 hodiny. Kromě sítě obchodů 7 Eleven, které mají otevřeno non-stop. Tedy většina. Opět s dostatečnou sumou singapurských dolarů jsem obešla stánky s pochutinami, objednala si džus z dragonfruit a vyzkoušela smažený durian (pěkně smradlavé ovoce, chuťově ne až zas tak špatné). Metrem jsem se přesunula na stanici Dhoby Ghaut a když jsem vylezla na povrch, pršelo. Ale jen mírně, tak jsem vytáhla deštník a vydala se do parku Fort Canning, kde stávala anglická pevnost. Nikde nikdo a vzduchem znělo hřmění bouřky. Došla jsem k Singapurskému národnímu muzeu a hodinu strávila tam. Muzeum je otevřené do šesti odpoledne. Část muzea je v rekonstrukci, tak bylo vstupné jen 6 dolarů. Expozice týkající se historie Singapuru byla velmi poučná. Expozici fotografií jsem jen proletěla (moc mě nezaujala) a vydala se pěšky k nákupnímu centru Bugis, kde jsem pak nějaký čas strávila procházením se mezi stánky se suvenýry a oblečením, objevila stanovište s jídlem a u jednoho ze stánku vyzkoušela Popiah, což je rolka se zeleninou a kousky ořechů. Rolka mě přišla jen na 1,40 dolaru a docela mě zasytila. Tato místní specialita mi zachutnala, takže příště klidně znovu. Ještě jsem si na cestu koupila cibulový "chleba", a protože přestávalo pršet a mraky se protrhávaly, rozhodla jsem se sednout na metro a dojet opět k Gardens by the Bay, kde každý den v 19:45 a 20:45 probíhá světelná show. Nemohla jsem si vybrat lepší den. Měsíc je skoro v úplňku a mírně nasvětloval zahrady. Zaujala jsem strategické místo na terase pod hotelem Marina Bay Sands a užívala si výhled a světelnou podívanou. V dálce se občas zablesklo. Sotva skončilo světelné představení doprovázené hudbou, začala laserová show, kterou jsem byla pozorovat včera z Merlion parku. Pak jsem se již vydala na hostal. Za sebou další plně nabitý den se spoustou zážitků. A zítra ostrov Sentosa. Doufám, že alespoň ráno bude pěkně. Zatím to počasí docela vychází.