Do Olomouckého kraje jezdí víc domácích turistů

Nejnavštěvovanější je o ZOO na Svatém Kopečku.
Nejnavštěvovanější je o ZOO na Svatém Kopečku.

Olomoucký kraj zveřejnil statistiku návštěvnosti v minulém roce. Přibylo domácích návštěvníků, počet zahraničních hostů se mírně snížil. Největší nárůst zaznamenala lázeňská zařízení. Nejnavštěvovanějším turistickým cílem v kraji se stala ZOO na Svatém Kopečku. 

Olomoucký kraj navštívilo v loňském roce 385 989 návštěvníků. To je o 2,18 procent více než v roce 2010. Hosté v kraji strávili zhruba 1 443 tisíc nocí, vzrostl především zájem o kongresovou turistiku. 

„Každým rokem sledujeme statistiku návštěvnosti našeho regionu. Jsem velice rád, že trend návštěvnosti je stoupající a že do našeho kraje přijíždí stále více hostů. Čeká nás i přesto dost práce. Musíme se zaměřit na udržení domácích návštěvníků a posílení návštěvnosti kraje zahraničními turisty, zejména pak těch z Německa a Polska,“ uvedl krajský hejtman Martin Tesařík. „Příznivý vývoj v našem kraji zaznamenala také kongresová turistika. O více než polovinu se navýšil počet konaných akcí v regionu. Co do počtu konaných akcí byl Olomoucký kraj v celorepublikovém měřítku na devátém místě, v rámci celkového počtu účastníků kongresů už na místě pátém,“ doplnil hejtman. 

Olomoucký kraj na rozvoj cestovního ruchu vynakládá nemalé finanční částky. Jen na prezentaci kraje na veletrzích v tuzemsku i v zahraničí v minulém roce přispěl téměř 2 miliony korun. Část těchto peněz byla pokryta z dotace Regionálního operačního programu Střední Morava. Na podporu Olomouc Region Card kraj v loňském roce vynaložil přes 300 tisíc korun. Téměř 2 miliony korun putovalo na turistická značení v kraji. Dalších 2,5 milionu korun kraj zaplatil za krajský turistický informační portál. Necelými 850 tisíci korun podpořil projekt Seniorského cestování.

Na podporu cestovního ruchu Olomoucký kraj v současné době realizuje projekt nazvaný „Marketingové aktivity Olomouckého kraje“. Díky němu kraj postupně vydá přes 600 tisíc propagačních materiálů, které představí na veletrzích cestovního ruchu a rozdá na kontaktní turistická místa v kraji. Jednou z aktivit projektu je i roadshow, která navazuje na úspěšné prezentace InfoBUSu probíhající od roku 2007. Mimo to Olomoucký kraj představil nové aplikace na krajském turistickém informačním portálu www.ok-tourism.cz. Zájemci mohou využít nástroje průvodce, který umožní sestavovat programy a trasy dle individuálních požadavků s možností zakreslování tras do mapy nebo vytvoření vyhledávacího filtru pro ubytování. V letošním roce byly spuštěny aplikace „Points of interest“, které umožňují stáhnout informace o turistických cílech do různých typů navigací a „Tag clouds“, které uživatele upozorňují na nejvyhledávanější a nejpoužívanější sekce nebo články webu. V únoru byl zpřístupněn rezervační systém pro přímou rezervaci ubytování. Systém poskytuje aktuální nabídku volných ubytovacích kapacit na území Olomouckého kraje.    

(red)

Poslat nový komentář