Obchodníci lákají na slevy. Účtované ceny jsou jiné!
Pokud rádi kupujete ve slevách, měli byste si dát pozor, jestli skutečně zaplatíte tolik, kolik prodejce avizuje. Téměř polovina kontrolovaných obchodníků totiž podle České obchodní inspekce zákazníky šidila. Někdy i o víc než stovku.
Stále častěji se stává, že obchodníci při slevových akcích naúčtují zákazníkům jinou cenu, než sleva slibuje. Právě na to se v prvních třech měsících letošního roku zaměřila Česká obchodní inspekce. Provedla 1620 kontrol a porušení zákona zjistila téměř ve 45 %, což je o 5 % víc než za stejné období v minulém roce.
"Z dosavadních poznatků ČOI vyplývá, že spotřebitelé poukazují především na nesprávné účtování cen výrobků v rámci slevových akcí. Naši inspektoři se setkali i s takovými případy, kdy rozdíl účtovaných cen činil až 130 korun v neprospěch spotřebitele," říká ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Nejčastěji obchodníci porušují zákon o ochraně spotřebitele. V 277 případech nedodrželi poctivost prodeje, například správné účtování cen. V 254 případech nebyl zákazník informován o ceně prodávaných výrobků nebo služeb – často šlo o případy, kdy zákazník nebyl řádně seznámen s konečnou cenou. V 81 případech nedal prodejce doklad při zakoupení výrobku.
Inspekce uložila celkem 577 pokut v celkové výši 12 925 900 korun. Nejvyšší pokuty byly uloženy společnosti Tesco, jednalo se o 13 pokut v celkové výši 3 835 000 Kč. Řetězci Penny Market bylo uloženo 8 pokut ve výši 2 540 000, společnosti Ahold 6 pokut ve výši 1 777 000 Kč. "Ve všech případech společnosti opakovaně při slevách nedodržovaly zákon o ochraně spotřebitele, které např. ukládají prodejcům správně účtovat nebo spotřebitele řádně seznámit s konečnou ceny výrobků," doplnil mluvčí inspekce Jiří Fröhlich. (Zdroj ČOI)
Poslat nový komentář