Řidič bude finančně postižen, autobus je vydesinfikován, oznámilo vedení FTL

Řidič bude finančně postižen, autobus je vydesinfikován, oznámilo vedení FTL
ilustrační foto FTL

V reakci na včerejší kauzu na jedné ze sociálních sítí, kde vyvolala fotografie řidiče vykonávajícího potřebu uvnitř autobusu prostějovské MHD bouřlivou diskuzi, PvNovinky kontaktovaly vedení divize autobusové dopravy FTL Prostějov. Jiří Hloch byl již s fotografií obeznámen (zasláno magistrátem, pozn. redakce) a odpověděl hned na několik otázek, mimo jiné, jak je zajištěno zázemí pro řidiče, kteří mají delší zastávku v některé stanici, například i u nové nemocnice. Dále jsme se zeptali, jakým způsobem řeší FTL potřeby svých zaměstnanců na linkových tratích, zda mají k dispozici místnosti či zázemí, kde si mohou ulevit. Zajímalo nás také, jak mají řešit situaci, kdy potřebují vykonat potřebu a zázemí není k dispozici. 

"Ke zmíněné fotografii mohu uvést jen to, že se tato situace stala osobním pochybením řidiče. S řidičem byla celá problematika projednána a bude finančně postižen. Autobus byl ještě ten den úklidovou firmou vyčištěn a byla provedena desinfekce," uvedl Jiří Hloch k fotografii a pokračoval. 

"Žádný předpis neupravuje takovéto situace, naše společnost se ale snaží najít řešení. Autobusy MHD mají delší přestávky buď přímo na nádraží, kde je zajištěno WC ve vestibulu nádraží, nebo jsou odstaveny do sídla společnosti, kde je potřebné zázemí. Na linkách mimo Prostějov je vždy v rámci poplatku za nádraží i možnost použití WC," konstatoval Jiří Hloch.

Podle jeho slov byl Nařízením vlády č. 567/2006 v platném znění od 1.1.2017 zaveden příplatek ke mzdě řidiče autobusu za ztížené pracovní prostředí. Tímto se rozumí "jestliže je v době přerušení výkonu práce pro zaměstnance nedostupné jeho obvyklé společenské prostředí a sociální zázemí, nebo je jejich dostupnost značně snížena".  V tomto případě dělá příplatek 6,60 Kč/hod.

"Pravděpodobně to není úplně ideální řešení, ale je pravdou, že není v silách dopravce mít na každé konečné spoje úplné sociální zázemí," dodal Jiří Hloch. (ber)

 

Komentáře

Ono se to jinak píše a jiná je skutečnost.

Šest let jsem měl tu čest jezdit s autobusem FTL. Celou dobu jsme poukazovali na neutěšený stav se zázemím pro řidiče. U nemocnice se chodilo za kolo (asi si dovedete představit tu vůni , která tam v létě byla), v Drozdovicích k tůjím, v Držovicích na konečné v zatáčce za autobus, ve Vrahovicích za kapličku nebo zastávku za popelnice, v Žešove za zastávku.
Koho nechytli tak měl štěstí, koho chytli dostal snížené prémie.
Problém řeší lidé, kteří nemají řidičák na autobus, nikdy nestrávili 12 hodin za volantem a záchod mají pár metrů od kanceláře.

A to se tady řeší pouze malá potřeba. Zeptal se někdo na velkou potřebu. Příplatek je výsměchem všem řidičům, hlavně, že se má zaměstnavatel čím ohánět a poukazovat jaké šílené sumy musí řidičům vyplácet.

Je pozoruhodné, že to nikoho celé roky nezajímalo!!!

Šest let jsem jezdil jako řidič u FTL. U nemocnice jsme chodili na zadní kolo, v Žešově za zastávku, ve Vrahovicích za kapličku, v Držovicích k tůjím, v Drozdovicích se odstavilo v zatáčce s bylo to . Pokud jsme měli štěstí a na nádraží bylo víc jak deset minut pauzy, tak na luxusně udržované záchody na nádraží ČD.
Celé roky jsme na problém upozorňovali, ale nic se neřešilo. Upozorňovali jsme například na to, že na konečné u nemocnice to v létě smrdí jako v žumpě, protože komu se zadaří tak si uleví u kola, protože běžet do třetího patra v nemocnici nestihne. No a večer je nemocnice zavřená.
Je pravda, že žádný předpis tohle neřeší. Neřešení problému má jednu výhodu. Ti co to nějak zvládnou neřešíme a ty co chytnou potrestáme na prémiích. Problém má řešit člověk, který sedí v kanceláři a záchod má deset metrů ode dveří a nikdy neseděl 12 hodin za volantem. Těch 6,60 na hodinu je výsměch. Zkuste si zjistit poměr hodiny v práci/čistá mzda.

A to řešíme pouze malou potřebu. dovede si představit nutnost vykonat velkou potřebu!!!

Radek

Papaláši z FTL a Magistrátu ať si jdou zkusit jezdit autobusem. Když to na člověka přijde. Třeba takového tajemníka Baláše bych zapřáhl jako řidiče autobusu, aby zkusil co je to práce. A ne vysedávat na teplé židli v kanceláře a šikanovat zaměstnance.

Pronájem budky, případně provoz stojí moc peněz..

Hlochu Máš Řidičák tak to skus.

Odborářskej kapitalista a majitel FTL nenechá řidiče ani vych.at.

By stacila blba toitoi budka ciste pro ridice...

Poslat nový komentář