V loňském roce zemřelo na silnicích nejméně motorkářů od roku 1993

V loňském roce zemřelo na silnicích nejméně motorkářů od roku 1993
ilustrační foto

 

Motorkáři se na počtu obětí dopravních nehod podílejí nemalými sedmnácti procenty. V případě nehody je u motorkáře osmnáctkrát vyšší riziko, že zemře, než u řidiče automobilu.

V období let 1993-2013 se v ČR podíleli motocyklisté 8,5 procenty na celkovém počtu obětí dopravních nehod. Přestože bylo v roce 2013 usmrceno o 24 méně motocyklistů než v předchozím roce (nejméně od roku 1993), činil podíl usmrcených jezdců v jedné stopě na celkovém počtu obětí nehod 10,8 %. Nejtragičtějším byl pro ně červenec (15 usmrcených), v těsném závěsu pak srpen (14 obětí). Na druhou stranu největší podíl na počtu obětí dopravních nehod vykázali motocyklisté v dubnu, kdy bezmála každý čtvrtý usmrcený byl vyznavač jízdy v jedné stopě.

Motocyklisté zavinili 56 % nehod, na nichž měli účast. Pokud došlo při nehodě k usmrcení motocyklisty, byl v 59 % případů vinen právě on. Dopravní nehody motocyklistů vykazují 3,4x vyšší závažnost, než je celkový průměr ostatních nehod – na tisíc nehod zemřelo 23,7 vyznavačů jízdy v jedné stopě. Nejvyšší závažnost dopravních nehod zaviněných motocyklisty jde na vrub řidičů motocyklů o objemu válců 460 – 850 ccm (37 usmrcených motocyklistů na 1 000 dopravních nehod). Zbývá dodat, že v období let 1993–2013 nepoužilo 22 % usmrcených motocyklistů přilbu, v případě těžce zraněných se jednalo o 18 % a u lehce zraněných o 17 %. (red)

Poslat nový komentář