OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje

OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
ilustrační foto
Další fotky: 
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje
OBRAZEM: Stěhování mašinky se protahuje

Zatímco stěhovací parta byla na hlavním nádraží v Prostějově krátce po patnácté hodině, jeřáb dorazil o půl hodiny později. Po osmnácté hodině odpovědní pracovníci stále přemýšleli, jak mašinku uchytit. Tahač, na kterém má odcestovat, rovněž nedorazil.

"Náš časový harmonogram byl trochu jiný, stroj měl být naložen kolem 18,30 hodin. To se tedy určitě neuskuteční," sdělila redakci mluvčí drah Kateřina Šubová. Podle jejích slov prozatím není jasné, co bude s podstavcem, na kterém mašinka stojí. "Zatím nevíme, jestli jej využijeme jinak, nebo zlikvidujme," dodala. 

Situaci i nadále sledujeme. (ber)

 

Komentáře

Za prvé mě netěší, že jsem o stěhování tohoto unikátu nevěděl! To mi vadí, protože jsem osud tohoto stroje sledoval. Upozorňoval jsem jistou železniční nadaci, ČD Nostalgie i veřejnost na stav mašinky i na její odkládané stěhování a příslib opravy. Poukazoval jsem přitom na to, že je vlastně jediná svého druhu. Loni na podzim bylo stěhování zrušeno a přesunuto na letošní jaro. Na jaře ovšem k ničemu nedošlo.
Jsem potěšen, že na tuto akci konečně vůbec došlo, protože unikátu se v Prostějově nedostalo důstojného zacházení. Jsem velmi rád, že je určený k opravě a záchraně.
Záznam z loňska naleznete v případě zájmu zde: https://www.youtube.com/watch?v=JoTlwxiwTiw
Samotné stěhování až do Lužné u Rakovníka se mi nejeví úplně fér! Myslím, že stroj měl zůstat v pobočce DHV Olomouc, kde je na rozdíl od Prostějova ostraha železnice na dobré úrovni. Tento skutek napovídá tvrzení, které již nějaký koluje. Totiž, že bude (nebo již je?) pobočka DHV Olomouc zrušena. Údajně na nostalgii u ČD chybí peníze! Olomouc se má tedy prý stát jen pouhou "garáží" vozidel.
Tomuto napovídá zrušení akce "Zamykání točny"i když důvody jsou uváděny jiné. Myslím ovšem, že kdyby nešlo o úsporu financí, tak by akci přesunuli na jindy. Rovněž akce v rámci které byla Olomouc (DKV i DHV) zbavena všech "Bardotek" kromě 749 265 (šumperská modernizovaná), je velmi alarmující! Všechny olomoucké "Bardotky" jsou nyní v Praze, nebo v Lužné u Rakovníka. Olomoucké DHV dostalo výměnou Sergeje, který je sice krásný, ale jeho žravost omezuje značně jeho jízdy. Prostě bezva výměna.
Prostějovské mašince přeji, aby byla opět pěkně zrenovována a mohla dál těšit ty, kteří se na tom budou podílet i všechny ostatní, kteří o ni projeví zájem! Jediné co mě opravdu mrzí je, že jsem se s ní nemohl přijít rozloučit a natočit o jejím konci v Prostějově krátký záznam.

Šohaj 560

Že se prostějovští konšelé nestydí!!!!!!! Než by vyvinuli iniciativu za záchranu lokomotivy, tak jednoduše svolí s jejím odstěhováním.... Před 40 lety přispěla radnice nadšencům na záchranu tohoto technického skvostu a dnes se zcela bez zábran tohoto symbolu železnic zbavují. Prostějov se stává opravdu nejen kvůli lokomotivě bezvýznamným městem.... styděl bych se být zastupitelem města..... Tehdejší zachránci lokomotivy se musí "obracet v hrobě"!!!!

Poslat nový komentář