Problémy vozíčkářů v řetězcích jen tak nezmizí

Problémy vozíčkářů v řetězcích jen tak nezmizí
ilustrační foto ber

Už před časem jsme informovali o zkušenost manželů Kachlířových s nákupem v nové prodejně Lidl v ulici Újezd. Ti si řetězci mimo jiné stěžovali na výšku pokladních pultů, která je pro lidi na vozíku absolutně nevyhovující. Se stížností uspěli a Lidl přislíbil, že v prodejnách napříč republikou bude postupně instalovat speciální bezbariérové pokladny. Podobný problém teď Kachlířovy potkal v novém Kauflandu v Okružní ulici v Prostějově. 

"Nakupování bylo bez problémů a díky širokým uličkám a ne příliš vysokým regálům bylo nakupování opravdu příjemným zážitkem. Děkujeme. Nicméně mám i několik faktických výtek. Košík, který je určený pro vozíčkáře je mnohem širší, než ostatní vozíky. Poté, co jsme přišli k pokladně a vyskládali nákup na pás, jsme zjistili, že kasou neprojdeme a širší pokladna (kde jsme znova museli vystát frontu) nebyla nijak označená. Takové zjištění po vystání fronty a vyskládání nákupu asi nepotěší nikoho. A obzvlášť vozíčkáře, pro kterého je přeskládání nákupu zpět do košíku a přesun na jinou pokladnu značně komplikovaný. Širší pokladna není označená ani na prodejně Prostějov - Konečná, kde jsme narazili na stejný problém,“ informoval Pavel Kachlíř vedení řetězce. Jako třešničku přidal fakt, že pokladní manželům oznámila, že by je s košíkem pro invalidy neměla pustit na parkoviště, což potvrdila i pracovnice informací.

„Na parkovišti jsem si uvědomil, že parkovací místa pro invalidy jsou úzká. Po přeměření jsem zjistil, že jsou široká 2,5 m. Nicméně podle normy (ČSN 736056) mají být parkovací místa vyhrazená pro invalidy široká nejméně 3,5 m. Zvláštní ale je, že parkovací místa vyhrazená pro matky s kočárky jsou široká 3,5 m, ačkoliv se na tyto místa žádná norma nevztahuje. Při projektování si zřejmě člověk, který plánoval parkoviště, neuvědomil, že nástup vozíčkáře do auta je značně náročnější na prostor,“ konstatoval ve stížnosti.

Jenže Kaufland není pružný jako Lidl. „Dostali jsme písemné vyjádření a omluvu. Jenže se zdá, že s tím asi nic dělat nebudou. Průchodné kasy stále označené nejsou a nejspíš ani nebudou, protože jsem mluvil s ředitelkou HM na Konečné a ta mi řekla, že to tak nemůžou označit kvůli požární bezpečnosti,“ sdělil PvNovinkám Pavel Kachlíř.  O dalších krocích budeme informovat. (ber)

Poslat nový komentář