Před podvodnými poukazy varuje Lidl, Tesco i Kaufland!

Před podvodnými poukazy varuje Lidl, Tesco i Kaufland!
ilustrační foto Tesco

Od minulého týdne kolují sociálními sítěmi podvodné zprávy o výhře kuponu na nákup za 1 500 korun do prodejen německého řetězce Lidl. Nyní uživatelům facebooku přichází podvodné poukazy také do řetězců Tesco a Kaufland.

Princip je totožný jako u kuponu z Lidlu. Uživatel musí pod záminkou průzkumu trhu vyplnit své osobní údaje a následně odkaz s poukazem na nákup sdílet. Společnost Lidl již varovala své zákazníky minulý týden před tím, aby žádný poukaz nevyplňovali. "Milí zákazníci a naši fanoušci, mějte se na pozoru před dalšími podvodnými poukazy! Nejedná se o naše nabídky! Prosíme, abyste na výzvy neklikali," varoval řetězec na svém facebooku.

Nyní se k tomuto varování přidává i společnost Tesco, která oslovuje své zákazníky i na oficiálním facebookovém profilu. "Žádáme všechny uživatele, aby na tyto podvodné reklamy nereagovali. Společnost Tesco Stores ČR nezasílá slevové kupony zákazníkům podobným způsobem. Slevové kupony zasílá poštou nebo emailem a pouze zákazníkům, kteří mají aktivovanou kartu ClubCard a využívají ji. Vyzýváme zároveň všechny zákazníky, aby se o pravosti podobných akcí vždy informovali předem na naší infolince či přímo na našich prodejnách,“ sdělil tiskový mluvší společnost Tesco Václav Koukolíček.

Jaké důsledky bude mít podvodná kampaň pro poškozené zákazníky, je zatím těžké odhadovat. Zákazníkům můžou například začít chodit nevyžádané SMS zprávy, do počítače se jim může nainstalovat virus, který je schopen sledovat vaše PIN kódy a hesla, nebo mohou být osobní údaje poškozených zneužity třetí stranou.

Společnost Lidl již podala trestní oznámení na neznámého pachatele. Společnost Kaufland následné právní kroky v této záležitosti zvažuje. (red)

 

Poslat nový komentář