Katčiny thajské postřehy aneb putování zemí úsměvů, díl jedenáctý

Přejezd na Phuket
Další fotky:

Přejezd na Phuket Po deváté ráno jsem opustila ostrov Phi Phi a lodí se vydala na ostrov Phuket, kde hodlám strávit minimálně dvě noci. Během plavby jsem si koupila za 50 bahtů odvoz minibusem k Thalang Guesthouse, který jsem si našla na internetu a doufala jsem, že bude jeden pokoj pro mě volný (na e-mail mi nikdo nereagoval). Hotel je totiž ve staré městské čtvrti, kde je spousta domů v sino-portugalském stylu a žije tam početná čínská menšina. Dnes by se navíc měl slavit příchod nového čínského roku, tak jsem zvědavá, jaké, a jestli, oslavy budou.Thalang Guesthouse v krásné budově v koloniálním stylu byl však plně obsazený. Recepční mě ale odkázal na D-Buk hotel kousek odtamtud, který prý vlastní stejná osoba a pokoje jsou za stejnou cenu 350 bahtů za noc.Tam volno měli, tak jsem se ubytovala prozatím na dvě noci (v plánu mám i třetí noc, ale uvidím, kolik toho tady stihnu a jestli si na město Phang Nga nechám jednu nebo dvě noci) a vyrazila do ulic obdivovat architekturu. Staré město není tak rozlehlé a je tu spousta architektonických skvostů. Objevila jsem On On hotel, kde ve filmu "Pláž" bydlel Richard (Leonardo di Caprio) předtím, než s mapou a dvěma Francouzi vyrazil hledat pláž. Vypadá to, že se dnes opravdu asi bude slavit čínský nový rok, protože většina obchodů je zavřených a ulice jsou vyzdobeny červenými lampiony. V jednom čínském chrámu to bylo načančané, tak večer vyrazím opět do ulic. Čínský nový rok Tak jsem tři hodiny chodila městem a hledala, kde ta oslava čínského nového roku s draky bude a ono nic. Všichni byli zalezlí doma a asi to slavili v soukromí, nebo v nějakém kulturáku. Takže jsem šla o půlnoci spát. Proto nikdo z místních o ničem nevěděl. Druhý den na Phuketu a přejezd do Phang Nga Druhý den jsem se vydala místním autobusem-dodávkou na projížďku ostrovem. Hlavním cílem byla jedna z pláží. Po cestě jsem se ale zastavila u sochy dvou hrdinek, které v 18. století odvrátily útok Barmanců. Na mapě je to vyznačené, jako že je to nějaký velký monument, ale ve skutečnosti je to male sousoší uprostřed kruhového objezdu. Kvůli dopravě jsem se ani k němu nedostala. Tak jsem udělala dvě fotky na památku a sedla na další dodávku a nechala se dovézt na pláž Kemala. No, oproti Phi Phi nebo Railay to byla velmi průměrná, docela velká pláž. Kolem dokola rozestavěná lehátka, restaurace a maserské stánky. Víc jak tři hodiny jsem se opékala na slunci a pak to zabalila a vrátila se zpět do města.Celý den jsme se cítila trochu divně a večer se dostavil cestovatelský průjem. Už jsem se pomalu těšila z toho, jak je můj zažívací systém silný. Takový klistýr jsem ještě nezažila. Během noci se mi kompletně vyprázdnila všechna střeva a já jsem teď na endiaronu, rýži a hektolitrech vody, protože se říká, že průjem se má upít. Takže tu včerejší noc jsem vypila asi dva litry a dnes to dám na tři. Nejvíc mě na tom štve, že nemám tolik síly, abych prozkoumávala okolí. Dnes ráno jsem se totiž přesunula z Phuketu do hornaté krajiny Phang Nga a poté, co jsem neúspěšně hledala jednu z místních jeskyní (mapy tu vážně nemají dořešené), jsem sebou švihla o postel a odpočívala.Tak doufám, že zítra bude líp, protože jsem si zaplatila celodenní výlet na člunu po zátoce Phang Nga a návštěvu několika skalnatých ostrovů. Příště: Celodenní výlet po zátoce Phang Nga a Postřehy z ThajskaAutorka: Kateřina Francová