R46 byla konstruována na maximální rychlost 100 km/h, říká Matyáš

R46 byla konstruována na maximální rychlost 100 km/h, říká Matyáš
Foto ber
Další fotky: 
R46 byla konstruována na maximální rychlost 100 km/h, říká Matyáš

 

Když byla rychlostní komunikace R46 vedoucí z Vyškova do Olomouce v roce 1992 dokončena, měla být stavebním kamenem pro dálnici D1. Dodnes ale slouží svému účelu jen s menšími úpravami. Pro kamionovou dopravu nebyla projektována, navíc je úzká  a klikatá. Prostějovští policisté stále nesouhlasí se změnou rychlosti, kterou v loňském roce prosadil tehdejší ministr dopravy Zdeněk Žák.

Na úseku, který patří pod Policii Prostějov, zaznamenali policisté vloni sedm desítek nehod, což je o 26 méně než v roce předchozím. Nestala se zde smrtelná nehoda, ubyl i počet lehce zraněných. V roce 2011 zde ale zahynulo sedm lidí, šest z nich při nehodě, kdy řidička osobního vozu přelétla  svodidla a čelně se srazila s protijedoucím vozidlem. Tehdy policisté prosadili snížení rychlosti v nebezpečných úsecích.  „Toto dopravní opatření splnilo svůj účel. Je tam pokles počtů nehod i následků jako takových," konstatoval šéf prostějovské policie Pavel Novák.

Při rekonstrukci, která se uskutečnila v minulých dvou letech, byl opraven povrch vozovky v délce 18,5 kilometru a bylo vyměněno 34,5 kilometrů svodidel. Vloni na podzim pak tehdejší ministr dopravy Zdeněk Žák prosadil zvýšení rychlosti v některých úsecích až na 130 kilometrů. S tímto krokem nesouhlasilo ministerstvo vnitra ani prostějovští policisté. "Stále trváme na tom, že tato komunikace byla konstruována na maximální rychlost 100 kilometrů. Tomu odpovídají třeba poloměry zatáček. Navíc zde chybí odstavné pruhy,“ nechal se slyšet šéf dopravního inspektorátu Vítězslav Matyáš.  (ber)

R46

 Rychlostní silnice R46 je přezdívána Hanáckou dálnicí neboť vede po jednom z nejúrodnějších oblastí Moravy - Hané. R46 je zároveň jednou z nejstarších rychlostních silnic na Moravě a byla postavena proto, aby propojila Brněnskou a Olomouckou aglomeraci. Jejím hlavním účelem bylo  nahrazení dosud chybějící dálnice D1 z Vyškova do Ostravy. Tím pádem je poměrně úzká a klikatá rychlostní silnice přetížena neboť pro tranzitní dálkovou a mezinárodní dopravu nebyla projektována. R46 z Vyškova do Olomouce byla dokončena v roce 1992.

 

 

 

 

Komentáře

Tato silnice nebyla postavena jako dálnice, ale SILNICE PRO MOTOROVÁ VOZIDLA, viz vyhlášku 100. z roku 1975.Rozdíl byl právě v absenci připojovacích pruhů, užžší odstavný pruh, zatáčky o větším poloměru, větší stoupání, klesání, jiná svodidla a jiné.A hlavně byla projektována na rychlost 110km/h.Ale doslova přes noc se s ní stala dálnice s rychlostí 130 km/h.A to bez jakých koli úprav jen změnou názvu!

A proto tolik nehod.Bylo potřeba navýšit kilometry dálnic, tak se to provedlo takhle.Nic to nestálo, přibyly kilometry dálnic a že přibylo nehod a smrtelných, s tím si "pantáti" nahoře hlavu nelámou.....

Nechápu, proč se na kvalitní, revitalizované rychlostní komunikaci s novým povrchem, svodidly, vylepšenými nájezdy a mimoúrovňovými křižovatkami, kdy silnice je prakticky bez zatáček, bez stoupání či klesání, v každém směru dva široké pruhy a je zde omezena rychlost na 100km/h a pak na silnici z Určic do Alojzova je povolená 90km/h. Jistě, nehod je tam málo, místní komunikaci zvládnout projet i pod parou z nějaké té zábavičky, a když ne, tak se to svede na nebezpečné stromy u silnice. Poměrně nepoměr :).

PS: Účelem R46, určitě nebylo nahrazení D1. V době budování R46  měla D1 za Brnem pokračovat směrem k Uherskému Hradišti a dále na Slovensko. Z Brna do Ostravy měla vést D47.

Poslat nový komentář