cestovní kancelář

Policie obvinila provozovatele Travelsun.cz, podvedl i klienty z Prostějova

ilustrační foto

 

Policie obvinila provozovatele portálu Travelsun.cz, který nabízel levné zájezdy. Portál podle jihočeské policie, která se případem zabývá, ošidil 35 lidí o více než půl milionu korun, když od nich vybral peníze předem, ale zájezdy pak neposkytl. Portál policie už loni zablokovala. Mezi podvedenými jsou i klienti z Prostějova.

Policejní mluvčí Milan Bajcura uvedl, že policisté v souvislosti s případem obvinili jednu fyzickou osobu a jednu právnickou osobou, tedy firmu. "Jedná se konkrétně o prověřování případu legalizace výnosu z trestné činnosti firmy, která se zabývá turistickým ruchem," řekl rozhlasu. Podle ČRo je zmíněnou firmou pražská společnost Am Basten Ankauf, která portál provozovala, a fyzickou osobou její jednatel Martin Otáhal. Firmě hrozí zákaz činnosti a jednateli až tři roky vězení.

Zkrachovalá CK Hellas má mizivý majetek, věřitelé přijdou zkrátka

ilustrační foto krachycestovek.cz

 

Prostějovská cestovní kancelář Hellas - nejen Řecko, na jejíž majetek soud v lednu prohlásil konkurz, má zřejmě jen mizivý majetek. Věřitelé společnosti přihlásili své pohledávky v hodnotě více než dva miliony korun, dostanou ale jen nepatrný zlomek. Vyplývá to ze zprávy insolvenční správkyně Hellas-nejen Řecko Moniky Fabrinské, která byla zveřejněna v insolvenčním rejstříku.

Fabrinská soudu oznámila, že jednatelka a majitelka Hellas-nejen Řecko Šárka Trunečková nepředložila účetnictví ani další požadované dokumenty. Z informací, která má Fabrinská k dispozici, ale vyplývá, že na firemním účtu cestovní kanceláře je pouze 37.000 korun. Společnost Hellas-nejen Řecko eviduje také pohledávku vůči obchodnímu partnerovi 117.000 korun. Další majetek zkrachovalá CK už podle Fabrinské zřejmě nemá.

Soud poslal zkrachovalou prostějovskou cestovní kancelář Hellas do konkurzu

ilustrační foto krachycestovek.cz

Krajský soud v Brně poslal tento týden do konkurzu prostějovskou cestovní kancelář Hellas - nejen Řecko, která zkrachovala loni v létě. Uspěl u něj až druhý insolvenční návrh. Brněnský soud nyní vyzval věřitele, aby přihlásili své pohledávky do dvou měsíců od chvíle, kdy bylo zveřejněno vyhlášení konkurzu v insolvenčním rejstříku, tedy do 7. března 2015.

Společnost Hellas - nejen Řecko vyhlásila úpadek 13. srpna. První insolvenční návrh, který tehdy podala majitelka firmy, soud zamítl, protože byl nesrozumitelný. Návrh, na jehož základě nyní firmu do konkursu poslal, podala v říjnu zaměstnankyně CK Renata Kovářová kvůli dlužné mzdě. Cestovní kancelář má prý další věřitele. Například letecké společnosti Travel Service podle této zaměstnankyně dluží zhruba 313 tisíc korun.Cestovka byla pojištěna na 3,9 milionu korun.

V moři není voda, sex nás rušil, stěžují si účastníci zájezdů

ilustrační foto

 

Jsme národ stěžovatelů. Týká se to i dovolených, na kterých mnohým z nás vadí opravdu netušené věci. Třeba Bulhaři v Bulharsku. Vybrali jsme několik "perliček", na které si stěžovali klienti českých cestovních kanceláří či agentur.  

Čeští klienti reklamovali dovolenou v Bulharsku: "Byli jsme naprosto šokováni, kolik je v hotelu kromě Čechů i dalších cizinců, a na pláži bylo dokonce i mnoho Bulharů."

"Dovolenou nám kazili naši sousedi. Ač oba věkem přes padesát, oddávali se každou noc pravidelně hlasitému sexu při otevřeném okně. S takovými sousedy třicetiletý člověk na vlastní sex ani nemá chuť a ztrácí tak radost z dovolené."

"Měli jsme zaplaceny letištní taxy, ale z letiště na hotel jsme jeli autobusem stejně jako ostatní klienti."

Hellas – nejen Řecko s insolvencí neuspěla

ilustrační foto

 

Krajský soud v Brně odmítl insolvenční návrh, který minulý týden za prostějovskou cestovní kancelář HELLAS - nejen Řecko podala její jednatelka a majitelka Šárka Trunečková. Rozhodnutí soud zdůvodnil tím, že návrh je nesrozumitelný a neurčitý. Vyplývá to z informací zveřejněných na portálu Krachy cestovek.cz a v insolvenčním rejstříku. CK HELLAS - nejen Řecko vyhlásila úpadek 13. srpna.

"Soud návrh přezkoumal a zjistil, že je neurčitý a nesrozumitelný, jelikož v něm nejsou uvedeny rozhodující skutečnosti, které osvědčují úpadek dlužníka. Dlužník pouze uvádí, že je v úpadku, ale konkrétní skutečnosti, které by o existenci jeho úpadku svědčily, neuvedl," stojí v rozhodnutí soudu. V návrhu podle soudu chybí údaje o splatnosti závazků cestovní kanceláře a o jejich konkrétní výši. "Dlužník v návrhu neuvádí jednotlivé věřitele ani jejich počet," upozornil na další nedostatek soud.

Návrat 121 lidí zajistila sama CK Hellas nejen Řecko

ilustrační foto

 

Jak PvNovinky minulý týden informovaly, krach ohlásila prostějovská cestovka Hellas- nejen Řecko. V zahraničí jí zůstala víc než stovka klientů, další mají zaplacené zájezdy. 

"Všech 121 klientů, kteří zůstali minulý týden v době vyhlášení úpadku na dovolené v zahraničí, se vrátilo zpět do republiky. Jejich návrat autobusy jsme zařídili my," sdělila redakci majitelka Šárka Trunečková. O další klienty, kteří mají zakoupeny zájezdy, se postará asistenční služba pojišťovny Generali, u které byla agentura pojištěna.

Hellas - nejen Řecko je třetí cestovní kanceláří, která letos ohlásila krach.

Aktualizujeme: Cestovní kancelář Hellas - nejen Řecko zkrachovala

ilustrační foto

 

Jak PvNovinky informovaly již včera, cestovní kancelář Hellas – nejen Řecko 13. srpna zkrachovala. V zahraničí měla 120 klientů, dalších 250 má u kanceláře zaplacený zájezd. O své peníze se lidé bát nemusí, cestovka je proti úpadku pojištěna.  

Cestovní kancelář je pojištěna proti úpadku u pojišťovny Generali na 3 900 tisíc korun, což je podle CK dostatečný pojistný limit. Všechny klienty, kteří mají zaplacený zájezd, bude kontaktovat. Do šesti měsíců mohou uplatnit své nároky právě u asistenční služby Generali.

Cestovky loni klamaly o podmínkách i ceně

ilustrační foto

 

Česká obchodní inspekce v průběhu roku 2013 zaměřila více kontrol na služby poskytované cestovními kancelářemi a agenturami, a to vzhledem k vysokému poměru nedostatků zjištěných v roce 2012 (40,5 %).

Při kontrolní činnosti inspektoři kromě nabídkových katalogů, letáků a internetových portálů cestovních kanceláří a agentur průběžně využívali poznatky a podání spotřebitelů. Nejčastějším porušením bylo, stejně jako v minulosti, užívání klamavých obchodních praktik, zejména poskytování neúplných nebo nepravdivých informací o podmínkách nabízené služby nebo její ceně, což mohlo vést k nesprávnému rozhodnutí spotřebitele při výběru destinace či hotelu a následně k nespokojenosti s reálným plněním. Dalším častým problémem byly nedostatky ve vyřizování reklamací spotřebitelů.

Jednosměrný let pro manželku i švábi. Kuriózní žádosti klientů CK

ilustrační foto internet

 

Lidé na dovolenou vyráží nejen za odpočinkem, ale také pro získání neuvěřitelných zážitků. Ty ovšem zažívají i prodejci zájezdů. O ty nejvtipnější se podělila cestovní agentura Invia.cz.

Vybrané příklady nestandardních požadavků a stížností:

* "Dobrý den, prosím můžete nám zajistit odlet i z kteréhokoliv jiného města v Moravskoslezském kraji?"

Prostějov se chlubí cestovkou specializující se na evropské cyklozájezdy!

ilustrační foto

 

Moravský Ha-noi – i tak se někdy říká našemu městu. Jenže proč to přirovnání k vietnamské metropoli? Může za to až ojedinělý zvyk Prostějovanů dopravovat se na kole do zaměstnání, případně do školy.

Řidiči nadávají, ale v ostatních ohledech je to dobře. Pomáhá tomu hustá síť cyklostezek. Posuďte sami – jako zdravotní sestřička pracující v nemocnici nasednete na konci ulice Dolní na kolo a aniž byste musela (kromě pár nezbytných přechodů) najet na silnici, dostanete se až na opačnou stranu města do svého pracoviště.