e-mail

Podvržený email připravil firmu o 1,5 milionu korun

ilustrační foto

Ve čtvrtek se na kriminalisty obrátila jednatelka olomoucké společnosti s tím, že se stala obětí podvodu. Začátkem týdne přijala upozorňující email s logem banky, u které má firma vedený účet s tím, že z důvodu nepravidelné aktivity došlo k pozastavení účtu. Součástí emailu byl i přiložený odkaz, prostřednictvím kterého mělo dojít ke znovuobnovení účtu a ověření identity. Žena bohužel na odkaz klikla a přes přihlašovací údaje se do internetového bankovnictví přihlásila. Po zjištění, že je vše v pořádku, se z něj během krátké chvíle odhlásila.

V průběhu týdne prováděla z konta různé platby, ale ničeho podezřelého si nevšimla. Ve čtvrtek dopoledne přijala hovor od pracovníka banky, který jí sdělil, že došlo k blokaci firemního účtu a je potřeba vzniklý problém vyřešit na pobočce banky. Zde se dozvěděla, že z účtu odešlo několik desítek plateb v celkové hodnotě téměř 1, 5 milionu korun.

Česká pošta varuje před podvodnými e-maily. Snaží se z příjemců vylákat údaje ke kartě

ilustrační foto Česká pošta

Česká pošta varuje před dalšími podvodnými e-maily, které se snaží vylákat z příjemců údaje k platební kartě. E-mail se tváří jako oficiální zpráva České pošty. Ve skutečnosti je odesílán z adresy podvodníků.

Podvodný e-mail upozorňuje uživatele na nevyzvednutý balíček a vyzývá je k provedení platby na odkazující webové stránce. E-mail je stále aktivní. Jeho součástí je odkaz, který uživatele přesměruje na podvodný web, kde po nich požaduje ověření pomocí kreditní karty.

Česká spořitelna varuje své klienty před podvodnými e-maily!

ilustrační foto ČS

Podvodné e-maily se totiž snaží vypadat, jako by byly odeslány právě Spořitelnou. Jde však o nový způsob útoku počítačových pirátů. Podvodníci se klamavými e-maily snaží vylákat přihlašovací údaje klientů České spořitelny. Po kliknutí na odkaz přesměrují uživatele na falešnou webovou stránku, na které vylákají z důvěřivců jejich osobní informace, a to včetně telefonního čísla.

„Následně zavolají, představí se jako zákaznické centrum České spořitelny. Napadený zadá příkaz k platbě, dojde mu autorizační SMS s kódem. A hacker v telefonu po něm následně chce tento kód sdělit,“ vysvětluje mluvčí České spořitelny Filip Hrubý. Klient tak přichází o své peníze.

Máte dobře zabezpečenou elektronickou komunikaci?

ilustrační foto ber
Z přečinu neoprávněný přístup k počítačovému systému a nosiči informací podezírají policisté z oddělení hospodářské kriminality dvaadvacetiletou ženu z Konicka.

„Tohoto činu se měla žena dopustit tím, že nejméně od září roku 2014 do května roku 2015 neoprávněně opakovaně vstupovala do e-mailových schránek a do profilu na sociální síti šestatřicetiletého muže. V uvedených komunikačních systémech následně sledovala a mazala různou komunikaci a také jménem poškozeného bez jeho vědomí neoprávněně vedla komunikaci s dalšími osobami,“ konstatoval policejní mluvčí František Kořínek. Ženě hrozí trest odnětí svobody až na dvě léta. (red)