Kateřina Francová

Cestovatelé v knihovně? Zatím jen na fotografiích…

Foto Kateřina Francová

V posledních letech se v prostějovské knihovně stalo dobrou tradicí přivítat na pravidelné cestovatelské besedě těsně před Vánocemi prostějovskou rodačku Kateřinu Francovou. Letos je ale všechno jinak.

„Cestovatelských besed proběhlo nakonec jen několik, a kdy se bude moct uskutečnit další, zatím nevíme. Také na osobní setkání s Katkou si budeme muset ještě nějaký čas počkat. Zatím si ale můžete přijít prohlédnout její fotografie. Od 16. prosince vystavuje v naší Galerie Na Půdě fotky ze své poslední velké cesty, kterou podnikla v únoru 2020 na indonéské ostrovy Sumatra a Nias. Kateřina Francová je cestovatelkou tělem a duší. Posledních 13 let strávila na Mallorce, odkud se s batohem a foťákem vydávala poznávat svět.

Vietnamem ze severu na jih. Vypráví Katka Francová

ilustrační foto pozvánka

Mladá prostějovská cestvatelka Katka Francová představí své zážitky z cest po Vietnamu v domovském Prostějově. V podkrovním sále prostějovské knihovny bude besedovat 18. prosince v 17 hodin.

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." říká Katka Francová. Její zážitky si můžete přečíst i na http://katka-na-cestach.blogspot.cz/2017/01/do-zacatku-dalsiho-dobrodruzstvi-zbyva.html. (red)

Katka na cestách: První noc v Singapuru

Foto Katka Francová

Sedmnáctihodinová cesta byla únavná. Hlavně to sezení. Ale proběhla bez problémů. Tentokrát jsem vyfasovala místo u okénka, z čehož jsem moc nadšená nebyla, hlavně kvůli chození na záchod a protahování se. Služby Swiss Air byly korektní.

Na letiště Changi jsme dosedli deset minut po šesté odpoledne a já doufala, že se dostanu na hostal v nějaký normální čas. Recepce hostelu zavírala v deset. Počítala jsem s tím, že na letišti ješte minimálně hodinu a půl strávím čekáním na imigrační a zavazadla. To jsem se ale spletla. Ani ne za hodinu už jsem seděla v metru směr centrum! :-) Na imigračním to odsýpalo, za 5 minut jsem dostala razítko do pasu a šla si vyzvednout batoh. U pasů jsem opět čekala jen asi pět minut.

Katčin výstup na sopku Santa Ana a následný relax

ilustrační foto

Tak jsem se k tomu konečně dostala. Konečně jsem se vydala do Národního parku Los Volcanes, nebo také Cerro Verde, nacházejícího se na jih od jezera Coatepeque. Národní park tvoří tři sopky - neaktivní 2 030 metrů vysoká Cerro Verde, jejíž kráter je zarostlý lesem, aktivní Izalco (1 952 metrů nad mořem, který je současně nejmladší salvadorskou sopkou - vznikl v první polovině 18. století) a aktivní Santa Ana, která je nejvyšší salvadorskou sopkou (2 381 m.n.m).A právě na Santa Anu jsem chtěla vystoupat.

Autobus společnosti Vencedora vyjížděl z města Santa Ana v 7:40 ráno a cesta kolem jezera Coatepeque až na konečnou v NP Cerro Verde zabrala dvě hodiny. Jízdné 90 centů.

Dnes se s Katkou přesuneme do Playa del Carmen

foto Katka Francová

Včera jsem se ráno sbalila a místo na Isla mujeres zamířila na Playa del Carmen, kde jsem byla v kontaktu se dvĕma majiteli hostalu na možné dobrovolnické práce.

Kluci v hostalu ve Valladolidu mi doporučili hostal Rio Playa jako ten nejlepší, tak jsem jako první zamířila tam. Vedoucí Marcelo tam ale nebyl, že prý dorazí dnes, tak jsem se ubytovala a šla se představit do hostalu Che, se kterým jsem byla v kontaktu již delší dobu. Hned jsem zalitovala, že jsem nešla nejdřiv tam. Atmosféra byla mnohem přátelštĕjší a určitĕ bych mĕla šanci se vyspat. Dnešní noc byla totiž peklo. Nejen, že přímo pod hostelem stojí nĕkolik barů a hudba hrála na plné pecky až do brzkých ranních hodin, ale ani osazenstvo hostalu nebralo moc ohled na ty, co by chtĕli spát.

Kolumbie? Kolumbie!

ilustrační foto pozvánka

Na velmi zajímavé povídání s promítáním snímků se můžete vydat tuto středu do podkroví Městské knihovny.

Od sedmnácti hodin na vás bude čekat mladá slečna Katka, která zdědila touhu cestovat a poznávat vše nové po svém otci, známém prostějovském fotografovi a kriminalistovi, Josefu Francovi.

Kateřina Francová strávila šest týdnů v Kolumbii, v zemi, o které si většina z nás myslí, že je to nebezpečná země. Jak říká Katka ve své pozvánce, nic není tak horké, jak se dozvídáme z médií.

Během jejího cestování jsme jako jediné internetové médium zveřejňovali její fotografie a program cestování, ale na její osobní povídání se přijdeme podívat též. (red)