Lidl

PENNY a Lidl stahují z prodeje ovocné smoothie s toxickým patulinem

Foto Penny, Lidl

Řetězec PENNY ze všech svým prodejen stahuje smoothie s názvem The pome & only banán, hroznové víno, brusinky, granátové jablko, acai a další ovoce s datem spotřeby do 12. března 2024. Výrobce Molkerei Gropper GmbH & Co. KG nařídil stažení tohoto ovocného nápoje z preventivních důvodů kvůli obsahu aroniové šťávy, která v dané šarži může obsahovat toxin patulin.

Také na oficiálních stránkách společnosti Lidl ČR se objevilo upozornění na stažení stejného výrobku, tedy Solevita Smoothie Red Genius 250 ml s datem spotřeby do 12. března 2024 od společnosti Molkerei Gropper GmbH & Co. KG. Děje se tak z důvodu preventivní ochrany spotřebitele, protože výrobek taktéž může obsahovat toxin patulin (mykotoxin produkovaný plísněmi, který může vyvolat nevolnost). Tento výrobek byl v prodejnách Lidl k dostání od 19. ledna 2024. V případě, že jste jej zakoupili, můžete jej vrátit do jakékoliv prodejny Lidl, kde vám vrátí peníze i bez předložení dokladu.

Lidl nainstaluje samoobslužné pokladny

Foto lidl.cz

Samoobslužné poklady v dnešní době nejsou pro zákazníky obchodů ničím novým. V Prostějově je najdou zákazníci Albertu, Teska i Kauflandu. Dalším řetězcem, který je postupně instaluje na své prodejny je Lidl.

 

Jak PvNovinkám sdělil tiskový mluvčí Lidl.cz Tomáš Myler, samoobslužné prodejny jsou aktuálně ve 34 prodejnách řetězce po celé České republice. „V průběhu června přibydou v Praze Na Slupi a v Prostějově,“ doplnil mluvčí.

Systém samoobslužných pokladen vznikl v roce 1992, kdy si ho nechal patentovat Howard Schneider.  Poprvé byl použit ještě téhož roku v New Yorku. (ber)

Lidl prodloužil nakupovací dobu. I v Prostějově

ilustrační foto

Od 1. června se prodloužila otevírací doba u více než 250 z celkových 316 prodejen Lidl. Společnost chce tímto krokem vyjít vstříc svým zákazníkům, kteří mají stále větší zájem o nákupy ve večerních hodinách.

Otevírací doba se u vybraných prodejen napříč Českou republikou prodlouží o jednu hodinu.  Týká se to i našeho regionu, kde je pobočka v Držovicích nově otevřena do 21 hodin, prodejna v Újezdu pak až do 22 hodin.  Lidl chce tímto krokem vyhovět zákazníkům, kteří z nejrůznějších důvodů nestíhají klasickou otevírací dobu či jim vyhovuje nakupovat až v pozdějších večerních hodinách.

Testovací provoz prodloužené otevírací doby se uskuteční v průběhu léta, poté bude následovat jeho vyhodnocení a rozhodnutí, zda se bude jednat o trvalou změnu. (red)

Změna v Lidlu. Bedýnky s ovocem a zeleninou vyměnil za tašky

Foto lidl.cz

Tříkilové bedýnky z Lidlu ovoce a zeleniny obsahovaly nepoškozené kusy například s protrženou síťkou či obalem nebo ovoce a zeleninu z větších balení, kde byl špatný třeba jeden kus. Za minulý rok prodal přibližně 1,6 milionu bedýnek, což je zhruba 4 800 tun zachráněného ovoce a zeleniny. Bedýnky nyní zaměnil za speciální tašky.

„Jelikož se zaměřujeme i na praktickou stránku našeho projektu, rozhodli jsme se bedýnky nahradit papírovými taškami. Princip ale zůstává stejný – zákazníci za jednotnou cenu 25 korun získají tři kilogramy různorodého ovoce a zeleniny,“ uvedl mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler. Tašky jsou podle Lidlu praktičtější a vhodnější i pro ty, kdo do prodejny nepřijeli autem. Stojan s nimi je nově umístěn na prodejní ploše, nikoli za pokladnami. 

Kaufland a Lidl spouští na vybraných prodejnách pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek

Foto Kaufland.cz

Jednou z priorit podnikání dvou největších obchodních řetězců v České republice, Lidlu a Kauflandu, je ekologický přístup a trvalá udržitelnost. V rámci mezinárodní strategie REset Plastic obchodní skupiny Schwarz, jíž jsou oba řetězce součástí, dlouhodobě usilují o snížení množství plastů používaných ve výrobě i v obchodech, kdy odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale jako znovu využitelný materiál. Ve čtvrtek 23. února oba maloobchodní lídři současně spustí pilotní testovací projekt zpětného odběru nápojových PET lahví a plechovek v České republice.

Jedná se unikátní společný projekt obou řetězců v České republice. „Chceme veřejnost upozornit na důležitost udržitelného přístupu k životnímu prostředí a zvýšit její povědomí o možnostech, jak jej dosáhnout,“ vysvětluje tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl edukační záměr projektu a dodává: „Zákazníci si tak mohou systém sběru PET lahví a plechovek vyzkoušet dříve, než vstoupí v platnost“.

Společnost Lidl navyšuje mzdy a zavádí systém podpory zaměstnanců

ilustrační foto Lidl

Společnost Lidl od 1. března 2023 opět navyšuje mzdy a rozšiřuje i portfolio nabízených benefitů. Zaměstnanci se dočkají vyššího stravného a nově také bezplatného Programu podpory, který je určen nejen zaměstnancům, ale i jejich rodinným příslušníkům. Doplní tak stávající benefity v podobě až 30 dní dovolené v roce, MultiSport karty či placeného volna v první školní den svého prvňáčka. Na zajištění atraktivního pracovního prostředí se Lidl soustřeďuje dlouhodobě a již podruhé získal prestižní ocenění Top Employer.

Od 1. března dojde u zaměstnanců na provozních pozicích k trvalému navýšení mezd. Ty samozřejmě vzrostou nejen při nástupu, ale také po odpracování 1., 2. a 3. roku. Nástupní mzda na pozici prodavač(ka)/pokladní při úvazku 40 hodin týdně vzroste na 30 700 Kč, po 3 letech pak na 33 000 Kč. V Praze s ohledem na specifický pracovní trh bude nástupní mzda nově činit 33 300 Kč, po 3 letech bude garantovaná navýšená mzda 36 600 Kč.

Kaufland a Lidl podporují zavedení zálohového systému pro PET lahve a plechovky.

Foto Kaufland.cz

Ochrana životního prostředí a trvalá udržitelnost jsou jednou z priorit největších obchodních řetězců v České republice Kauflandu a Lidlu. Oba patří do skupiny Schwarz, která ve svých závazcích v této oblasti vychází z mezinárodní strategie REset Plastic, jejíž vizí je „Méně plastů – uzavřené cykly“.

Podle konceptu cirkulární ekonomiky cílí na snížení množství plastů používaných ve výrobě i v obchodech, kdy odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale jako znovu využitelný materiál. Skupina přislíbila, že do roku 2025 sníží množství plastového odpadu nejméně o 20 % a všechny produkty vlastních značek bude nabízet výhradně v obalech z recyklovatelných materiálů, a pro dosažení tohoto cíle podniká celou řadu aktivit. Tou nejnovější je podpora zavedení zálohového systému pro PET lahve a plechovky v České republice.

V guláši z Lidlu bylo málo masa, odhalila inspekce

Foto SZPI

Inspektoři Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI zakázali prodej jedné šarže maďarského guláše v konzervě s obsahem masa o 12,2 % nižším, než bylo uvedeno na etiketě. SZPI nařídila okamžité stažení konzervy z prodeje řetězci Lidl a zahájila správní řízení s výrobcem o uložení pokuty.

Potravinářská inspekce nařídila společnosti Lidl, aby neprodleně stáhla ze své tržní sítě tuto nevyhovující potravinu:

Maďarský guláš (Sterilovaný masný výrobek – konzerva) s označením data minimální trvanlivosti do 29. 08. 2025, výrobce: Whalley s. r. o., Mikulášovická 552, 407 78 Velký Šenov.

Výrobce na obalu potraviny mj. uvedl, že výrobek obsahuje 31,25 % hovězího masa a 31,25 % vepřového masa, celkově tedy 62,5 %. Laboratorní rozbor však potvrdil, že celkový obsah masa ve výrobku činil pouze 50,3 %, tedy o 12,2 % méně ve srovnání s informací na obalu.

Lidl opět podpoří těžce nemocné děti

ilustrační foto plakát

Ve všech prodejnách Lidl začal již 12. ročník jedné z největších veřejných sbírek Srdce dětem. Sbírka potrvá až do neděle 13. listopadu a jejím hlavním cílem je pomoci těžce nemocným dětem a jejich rodinám. Za dobu svého fungování sbírka pomohla téměř pěti tisícům dětí, jejichž rodinám putovalo 247 000 000 Kč.

Sbírka Srdce dětem se odehrává ve všech prodejnách Lidl napříč Českou republikou. Zapojit se a podpořit nemocné děti a jejich rodiny může každý a jednoduše. Stačí si zakoupit samolepku ve tvaru srdíčka za 30 Kč, přispět lze i libovolnou částkou. Srdíčka mohou zákazníci následně nalepit přímo v prodejně na připravená tabla umístěná vedle plakátů s konkrétními dětmi z daného regionu. Přímo na plakátech se tak dozví, komu pomohl výtěžek loňské sbírky a zda posloužil na úhradu rehabilitace, kompenzačních pomůcek nebo terapie.

Lidl věnoval ozdravný pobyt v Řecku těžce zkoušené rodině z Baldovce

Foto lidl.cz

Na tuto rodinu z Baldovce na Prostějovsku se snáší víc smůly, než je zdrávo. Obě děti, malý Jiříček i starší sestřička Barunka, trpí vzácnou genetickou nemocí, kdy jim v těle vznikají nezhoubné nádory. Bohužel i maminka má za sebou onkologickou léčbu. Proto jim nesmírně pomůže pobyt u moře, v řecké Velice.

Jiříček má starší sestřičku Barunku. Ta byla naprosto zdravá, ale v sedmi letech po ráně do hlavy začala trpět velkými bolestmi, a tak ji rodiče taky odvezli na onkologii do Brna. Bohužel tam zjistili, že i ona má stejný typ nádorů jako Jiříček. Barunka nemusela na chemoterapii a rovnou jí nasadili biologickou léčbu a všichni doufají, že u ní se další nádory objevovat nebudou. Ale tím trápení rodiny neskončilo.