pojišťovna

Perličky roku 2023 Slavia pojišťovny. Vnuk královny Alžběty i navádění k vandalismu z druhé strany planety

Ilustrační foto FB

Pojistná událost v drtivé většině případů samozřejmě nic humorného není. Ale některá hlášení úsměv na tváři přece jen vyloudí. Posuďte sami.

„Rád bych vysvětlil moji tíživou situaci a důvody odmítnutí krevní zkoušky,“ popsal motorista po nehodě, při které hrál významnou roli alkohol. „Jsem George Windsor, vnuk královny Alžběty, přičemž mi byla nezákonně změněna identita na jméno Jan Toníček. Je na mně provozována černá magie, a to je důvod odmítnutí předání veškerých tělních vzorků jako vlasy, krev a podobně. Nemluvě o tom, že jsem byl majitelem diplomatického pasu, který ale už v současné době u sebe nemám,“ stálo v protokolu, který byl podkladem k likvidaci škody.

Perličky roku České podnikatelské pojišťovny

Ilustrační foto Česká pojišťovna

Jakkoli se to zdá nepravděpodobné, i při řešení pojistných událostí může být veselo a klienti pobaví vtipným příběhem nejen operátory na klientské lince, ale i likvidátory. U příležitosti konce roku jsme vybrali pro odlehčení a pobavení ty nejlepší hlášky a perličky z posledních let u České podnikatelské pojišťovny.

Z poznámek operátora na klientské lince:

Poté, co operátorka s klientkou probrala možnosti nastavení smlouvy životního pojištění, klienta sdělila velmi klidně a upřímně: „No víte, já už jsem taková stará čůza, tak to nechám tak, jak to je do konce platnosti smlouvy.“

Na dotaz, zda má klient svědka pojistné události, dotyčný odpověděl: „Jo manželka. Sice nic neviděla, zato ale nahoře v domě slyšela, jak nadávám.“

Pojišťovny řeší denně tisíce škod. Seznamte se s kuriozitami II.

ilustrační foto HZS Karlovarského kraje

Operátorky a likvidátoři pojišťovacích společností jsou zvyklé na rutinní práci. Zjišťují – kde, kdy, komu, co a jak se stalo, aby šlo vyhodnotit, k jakým škodám na majetku, osobách či zvířatech došlo a kdo za ně nese odpovědnost. Některé jsou velmi kuriózní. A my přinášíme druhou část.

Direct pojišťovna zaznamenala několik bizarních situací. Při řešení škody z povinného ručení chtěl poškozený například uplatnit psychickou újmu za to, že musel změnit „SPZtku“, protože mu ji klient pojišťovny při nehodě poškodil. „Tvrdil, že má trauma z toho, že si bude muset zvyknout na novou značku,“ uvedla mluvčí společnosti Nela Maťašeje.

Pojišťovny řeší denně tisíce škod. Seznamte se s kuriozitami

Ilustrační foto Generali Česká polišťovna

Operátorky a likvidátoři pojišťovacích společností jsou zvyklé na rutinní práci. Zjišťují – kde, kdy, komu, co a jak se stalo, aby šlo vyhodnotit, k jakým škodám na majetku, osobách či zvířatech došlo a kdo za ně nese odpovědnost. Některé jsou velmi kuriózní. A my přinášíme první část.

Výpověď klienta Generali Česká pojišťovna vyznívala podobně jako výmluva fotbalisty Tomáše Ujfalušiho, který obhajoval bujarý večírek v hotelu slovy: „Nic jsem neplatil, ta částka absolutně nesouhlasí. „V rámci řízení totiž uvedl: „Nejsem závislý na žádných návykových látkách, z takových látek jsem v minulosti užíval pervitin, který jsem měl naposledy před třemi měsíci, dále jsem užíval marihuanu. Tu jsem měl naposledy asi před týdnem. Kouřím cigarety, alkohol piju.“

Kopulace na kapotě, útok salámem

ilustrační foto Generali

Pojišťovna Generali se setkávala často s hlášeními škod na vozidlech a i v těchto případech uhradila klientům pojistná plnění za vzniklou škodu.

„Kůň olizoval kapotu auta a měl asi přilepený kamínek na jazyku nebo zubem udělal škrábance do kapoty.“

„Auto jsem zaparkoval u hlavní silnice, auto bylo od soli, krávy mi olízaly vozidlo, poškrábaly ho.“

„Nejspíš v noci z 3. 9. na 4. 9. mi neznámá osoba poničila kryt motoru. Po rozhovoru se spolubydlícím jsem pojal podezření, že osoby, které v noci 3.9. před naší zahradou provozovali koitus a které téže noci nabádal ke klidu, kopulovali též na mé kapotě. Vše jsem oznámil na policii.“

Další vděčnou kapitolou jsou úrazy:

Léčba alkoholiků a narkomanů stála vloni VZP přes miliardu

ilustrační foto pixabay.com

Všeobecná zdravotní pojišťovna zaplatila v loňském roce za léčbu svých klientů závislých na návykových látkách celkem 1 055 939 797 Kč, nejvíc za posledních 5 let. Alarmující je postupný nárůst dětských uživatelů alkoholu a drog. Tato čísla vydala pojišťovna v souvislosti s připomenutím Dne proti drogám, který připadl na středu 11. listopadu.

Počet dospělých, kteří se dostali do péče lékařů kvůli zneužívání návykových látek, se za poslední roky nijak příliš neměnil, drží se stabilně kolem 40 tisíc. Nicméně náklady na jejich léčbu rostou, za uplynulých 5 let téměř o čtvrtinu. V posledních letech stoupá počet dětí a mládeže s problémy s drogami. Od roku 2015 je to přírůstek více než 200 závislých mladších 18 let.

Útočící trpaslík i krávy: Pobavte se perličkami z pojišťoven!

ilustrační foto ČPP

České pojišťovny se podělily o zábavné průpovídky svých klientů i operátorů zákaznických linek. Řešení běžných pojistných událostí jako třeba úrazy, autonehody aj. totiž nemusí být vždycky jenom nudný byrokratický proces, ale občas se neubráníte ani záchvatům smíchu.

Posuďte sami z kuriózních perliček, o které se podělily Pojišťovna České spořitelny, Česká podnikatelská pojišťovna i Česká pojišťovna. Někdy jde o barvité vylíčení neuvěřitelných příhod klienty, jindy o záznam z lékařské zprávy.

 

Nebezpečné zvířectvo útočí

Úraz vznikl při napadení zvířetem: Včera ho klovl kohout pod pravé koleno, při snaze nakopnout kohouta pacient trefil nohou králíkárnu. Výsledek: zlomenina palce pravé nohy, sádra.

Chtěl oblafnout pojišťovnu. Nevyšlo to

ilustrační foto ber

K této události došlo již v loňském roce, nicméně operativním vlastním šetřením se prostějovským policistům podařilo odhalit pachatele pojistného podvodu. 

V srpnu loňského roku oznámil na policejním obvodě v Prostějově krádež mobilního telefonu zn. Sony Xperia 22letý mladík. Pak se získanými dokumenty nahlásil pojistnou událost u operátora, se kterým měl uzavřenou smlouvu a v rámci ní měl pojištěný i uvedený mobil. "Hned v září mu díky pojistnému plnění byl dodán druhý telefon stejné značky v hodnotě 10 059 Kč. Následně bylo ale zjištěno, že žádný mobil mu nikdy nebyl ukraden, ale dal ho své přítelkyni jako dárek hned v den, kdy ho pořídil.

Ač jsem se snažila autům vyhnout, u dvou se mi to nepodařilo!

ilustrační foto HZS

 

Pojišťovny každoročně likvidují stovky tisíc pojistných událostí. Při jejich řešení je paradoxně někdy hodně veselo. Řidiči totiž hlásí operátorům na klientské lince tu a tam skutečně neobvyklé historky. 

Složitou dopravní situaci řešila řidička následující nehody. Operátorce ho ale podala stylem, který pobavil i Václava Bálka z Pojišťovny Allianz: „Po Praze jezdila bez větších problémů a nehod dáma narozená v roce 1921 a to do doby, než ve čtvrti, kudy pravidelně projížděla, udělali objížďku. Pak nabourala.

Volal jsem policii, která dorazila a zajistila nákladní vozidlo, ze kterého krávy vypadaly...

ilustrační foto

 

Česká podnikatelská pojišťovna každoročně likviduje na 200 tisíc pojistných událostí, v mnoha případech operátoři klientského centra nebo likvidátoři zaznamenávají skutečně neobvyklé historky. „Jakkoli se to zdá nepravděpodobné, i při řešení pojistných událostí může být veselo a klienti pobaví vtipným příběhem nejen operátory na klientské lince, ale i naše likvidátory. U příležitosti konce roku jsme vybrali pro odlehčení a pobavení ty nejlepší hlášky a perličky z posledních let,“ říká tisková mluvčí ČPP Renata Čapková.

Z poznámek operátora na klientské lince: * Poté, co operátorka s klientkou probrala možnosti nastavení smlouvy životního pojištění, klientka sdělila velmi klidně a upřímně: „No víte, já už jsem taková stará čůza, tak to nechám tak, jak to je do konce platnosti smlouvy.“ * Na dotaz, zda má klient svědka pojistné události, dotyčný odpověděl: „Jo manželka.