pojišťovny

Pojišťovny řeší denně tisíce škod. Seznamte se s kuriozitami III.

ilustrační foto HZS Zlínského kraje

Operátorky a likvidátoři pojišťovacích společností jsou zvyklé na rutinní práci. Zjišťují – kde, kdy, komu, co a jak se stalo, aby šlo vyhodnotit, k jakým škodám na majetku, osobách či zvířatech došlo a kdo za ně nese odpovědnost. Některé jsou velmi kuriózní. A my přinášíme třetí část.

Z hlášení pojišťovny Komerční banky je patrné, že výchova ratolestí bývá náročná a chov zvířat jakbysmet.

„Syn na návštěvě u sousedů rozbil mobilní telefon. Pustili jsme mu pohádku, ale nešla mu přepnout. Bouchal do mobilního telefonu autem.“

„Syn byl na návštěvě, hrál na XBoxu, když s tím cvičil, z ruky mu vyskočil spinner a rozbil plazmovou televizi.“

„Dcera způsobila škodu spolužákovi, kdy se tahali o čepici a ona mu rozbila telefon. Rozbil se mu displej, že mu nefunguje ani připojení k internetu/wi-fi.“

Loňské perličky pojišťoven. Zasmějte se

ilustrační foto Policie ČR

Ani během loňského roku neměli v pojišťovnách nouzi o různá kuriózní hlášení nehod svých klientů. O některé z nich se podělily pojišťovna UNIQA a ERV Evropská pojišťovna.

  • Uniqua klientka schovala pro likvidátora pojišťovny kroupy do mrazáku.
  • Na výtku pojišťovny, že klient po střetu svého vozu s divočákem nepostupoval správně při odstranění mrtvého zvířete z vozovky, reagoval lakonicky: „Nejsem Bivoj.“
  • Jak došlo ke zranění klienta líčí jeho manželka: „Při našem tradičním vánočním polibku pod větví jmelí připevněnou na lustru manžel při své výšce o větev zavadil, tím rozhoupal lustr, který se mu následně zřítil na hlavu.

Lezl okénkem z benzinky a zlomil si obě klíční kosti

ilustrační foto internet

Tvrdý dopad spisovatele na středočeském rybníku, muž uvězněný na benzinové stanici - i příliš sdělní klienti. Škodní události nebývají ničím příjemným, natož pak humorným, do záznamů o jejich průběhu se však někdy dostanou opravdové „perličky“.

Tvrdý dopad spisovatele na středočeském rybníku

Ohroženy o prázdninách jsou převážně 12-14leté děti

ilustrační foto internet

 

Bohužel ne všechny zážitky, které si děti ze svých dobrodružství odnášejí, bývají příjemné. Česká pojišťovna eviduje ročně okolo 25 000 pojistných událostí z úrazového pojištění dětí a mládeže ve věku do 18 let (v 60 % případů jde o chlapce). Nejvíce karambolů se přitom dětem stane při volnočasových aktivitách. V poslední době se do statistik ČP stále častěji zapisují zranění, která vznikají v souvislosti s tzv. módními aktivitami, jako jsou např. skoky na tzv. „klokaních botách", jízda na longboardu apod.

Na Českou pojišťovnu se každý den obrátí v průměru sedm desítek rodičů, jejichž potomci si způsobili nějakou zdravotní újmu. Dlouhodobé statistiky přitom mluví jasně – když už se dítě zraní, obvykle k tomu dochází během jeho volnočasových aktivit. Pohledem četnosti pak následují úrazy, které se odehrají v kulisách domova a pomyslné třetí místo zaujímají úrazy přímo související se sportem.

Na náměstí nás "ukecaly" ke změně pojišťovny. Byla to chyba!

ilustrační foto internet

 

Stále častěji se v poslední době mluví o podomních obchodnících či podvodnících. Téměř vždy jsou lidé varováni, aby těmto osobám nepopřávali sluchu. Stále je však hodně těch, kteří se nechají tak zvaně - ukecat. Poznala to i naše čtenářka paní Hana. Podlehla příjemným řečem a podepsala smlouvu o přestupu celé rodiny k jiné zdravotní pojišťovně. Nyní se cítí podvedená. Zjistila ale, že vzít tento krok zpátky není zrovna jednoduché...

"Vím, že to byla chyba, ale ty mladé ženy byly moc příjemné a doslova nás ukecaly na přestup k Oborové zdravotní pojišťovně. Mluvily o tom, že v roce 2015 budou stejně všechny pojišťovny sloučeny do jedné a všichni doktoři budou mít s nimi smlouvu a jak to bude pro nás výhodné," popsala paní Hana svou zkušenost z konce listopadu 2013. Nadšení ji však přešlo poté, co informaci o přestupu sdělil manžel své odborné lékařce. Ta mu oznámila, že si tedy od 1. ledna 2015 bude muset najít jinou lékařku, protože ona s uvedenou pojišťovnou smlouvu nemá.

Pojišťovny útočí, nedejte se!

foto ber

 

S neuveřitelnou zkušeností stran pojištění auta se na nás obrátila paní Lenka. Pomáhala svému otci, který je v seniorském věku, vyřídit formality kolem koupě osobního auta a likvidace původního. Změnila přitom pojišťovnu - a nestačila se divit.

 

"Nechala jsem zvrakovat otcovu starou škodovku a ten sám den byla na registru přihlásit druhé auto. Pojistila jsem ho u jiné pojišťovny, než bylo to původní, protože nabízeli lepší cenu," popsala prvopočátek příběhu. Otci pak předala nový vůz s veškerými náležitostmi, včetně pojistky. O několik dnů později jí volal vyděšený rodič. "Přišel mu doporučený dopis od pojišťovny, kde bylo pojištěno zvrakované auto. Spolu se zelenou kartou na to nové, tam byla složenka na skoro dva tisíce s upozorněním, že je okamžitě povinen pojistku uhradit, jinak nastanou sankce," říká Lenka.