Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů

Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
ilustrační foto
Další fotky: 
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů
Do Prostějova přijela skoro stovka veteránů

 

V neděli dopoledne představili před radnicí své nablýskané klenoty majitelé veteránů. Součástí setkání byla letos soutěž elegance a také spanilá okružní jízda městem.

 

„Nikdy dopředu nevíme, kolik veteránů se zde sjede. Letos jsme jich napočítali 92, z toho 33 motocyklů a 59 aut,“ konstatoval s potěšením jeden z hlavních organizátorů Zdeněk Pittner, jednatel pořádajícího Hanáckého auto moto veterán klubu v AČR Prostějov.

 

Stovky lidí tak mohly obdivovat skutečné skvosty, mimo jiné motocykly značky Ariel 500 z roku 1927 a Indian z roku 1927, které byly suverenně nejstarší. Mezi auty renomovaných značek byla jednoznačně nejstarším exponátem Praga Alfa Petra Ambrože z roku 1929.

 

Vítězi soutěže elegance se podle diváckých hlasů stal tmavě zelený vůz Triumph Renown z roku 1951 Tomáše Malána. V kategorii motocyklů zvítězila Jawa Willers z roku 1933 Petra Přikryla. „Motorku mám deset let, kdy se mi podařilo získat nekompletní torzo. Rok trvala renovace, dalších devět pak shánění dalších původních dílů," podotkl pyšný majitel stroje, který pochází podle výrobního čísla z druhé série. Williery se totiž začaly vyrábět v roce 1932.

 

Po vyhlášení výsledků se kolona přesunula do Trávnické ulice, odkud odstartovala dvoukolová jízda ulicemi Prostějova. „Byl to neobyčejný zážitek, to ale jsou veteránské akce vždycky. Obdivuji pečlivost a nesmírnou zarputilost všech, kdo se na tenhle koníček dají. Protože chce čas, peníze a hlavně nadšení, aby se takovým strojem mohli pochlubit," konstatoval Milan Ježek, který se i s rodinou na veterány přijel podívat z Olomouce.

Leona Roháčková

Poslat nový komentář