První řetězce v Česku vyřadí z prodeje plastové kelímky, příbory nebo brčka

První řetězce v Česku vyřadí z prodeje plastové kelímky, příbory nebo brčka
ilustrační foto

Řetězce Lidl a Kaufland přestanou do konce příštího roku prodávat jednorázové plastové výrobky jako brčka, kelímky, talíře a příbory na jedno použití či vatové tyčinky do uší obsahující plast. Místo nich nabídnou výrobky z alternativních a recyklovatelných materiálů. K podobnému kroku se na začátku června přihlásil i nábytkářský řetězec IKEA.

V dalším kroku plánuje Lidl rušit i používání jednorázových plastových příborů a brček u čerstvých potravin a nápojů určených k okamžité spotřebě.

Také Tesco nyní reviduje používané obalové materiály v Česku. Vedení britského řetězce v Londýně v květnu oznámilo, že do příštího roku odstraní z prodeje ty obaly, které je obtížné recyklovat. Chce také, s pomocí tamní vlády, vytvořit uzavřený systém pro recyklaci obalů.

IKEA do roku 2020 ukončí prodej plastového zboží na jedno použití. Firma v červnu oznámila, že v budoucnu hodlá vyrábět jen takové produkty, které bude možné opravit, znovu prodat nebo recyklovat. (red)

Poslat nový komentář