Olomoucký kraj chce zvýšit doplatek za dopravní obslužnost. Počítáme s tím, říká náměstkyně Rašková

Olomoucký kraj chce zvýšit doplatek za dopravní obslužnost. Počítáme s tím, říká náměstkyně Rašková
ilustrační foto

Olomoucký kraj chce zdvojnásobit příspěvek, který města a obce každý rok platí za zajištění dopravní obslužnosti. Ze 70 korun na obyvatele by to mělo být 150.

„Prostějov doposud platil 3 miliony, platil by tedy asi šest a něco. Jedná se o princip solidarity. U nás jsme o tom ještě nejednali, předpokládám, že až po výsledku hlasování na kraji. Jsme součástí integrovaného dopravního systému kraje, takže se dá předpokládat, že se připojíme," sdělila PvNovinkám Alena Rašková, náměstkyně primátora města Prostějova.

Dodatek ke smlouvám s obcemi projedná krajské zastupitelstvo.

Veřejnou dopravu v Olomouckém kraji zajišťují čtyři autobusoví dopravci, Dopravní podnik města Olomouce a České dráhy. Organizaci dopravy má na starost společnost Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje. (ber)

Ilustrační foto: FTL

Komentáře

Příspěvek by se nemusel zvyšovat, kdyby koordinátor v Olomouci neudělal populistický krok a nedal přepravu osobám nad 65 let zdarma. Opět to zaplatíme všichni za neuvážený krok politiků.

Nebylo by lepší si zajistit dopravu bez kraje a koordinátora ? Díky jeho snaze, aby v celém kraji platil jen tarif inegrovaného systému a lidem to předkládá jako pozitivum. Tak ve skutečnosti je pozitivní jen, že tarif bude platit v rychlících.
Bohužel si již nebudou moci koupit zpáteční jízdenky, s velkou pravděpodobností nebudou na vlaky nyní oblíbené celodení jízdenky a celodení výkendové jízdenky. Takže ve výsledku se lidem cestování prodraží, více času ztráví ve frontách na jízdenku. Nehledě na to, že kombi zóny nejdou vydat z každé zóny a tedy je lživé, že pojedou na jednu jízdenku budou nuceni koupit dvě sedmidení nebo měsíční jízdenky.
Také nelze zakoupit jízdenku v MHD (např. Olomoouc) na celou cestu, tudíž se cesta opět prodraží. Chybí možnost označovačů jízdenek ve všech prostředcích a zakoupení jízdenek na požadované zóny bez uvedení počátku platnosti.
Jak si zakoupím jízdenku na osobní vlak, když pojedu z čexh nebo z jiného kraje rychlíkem, expresem a budu rád , že stihnu spoj a není prostor jít vystát frontu k pokladně ?
Nebylo by lepší, kdyby se zaměřili na návaznost spojů a například MHD čekala na zpožděné vlakouvé spoje, jak ktomu v minulosti bývylo?

Podnikání k ničemu.Místo zisku to dotujete.K čemu to je?Podnikání má lidi živit a ne,aby to lidi dotovali.To v tom rozpočtu za chvíli nebude na nic

Poslat nový komentář