Tisíce lidí zúčtují s alkoholem. V Česku opět zavládne „Suchej únor”

Tisíce lidí zúčtují s alkoholem. V Česku opět zavládne „Suchej únor”
ilustrační foto

V únoru proběhne osmý ročník tradiční akce, která pomáhá zapojeným účastníkům prověřit jejich vztah k alkoholu a změnit zaběhlé návyky. Loňského ročníku se podle průzkumů zúčastnilo 6 % dospělé populace. Suchej únor pořádá iniciativa Liga otevřených mužů (LOM).

Na sociálních sítích kampaň spojuje hashtag #nejsemnaplech. Suchej únor všude, kam se podíváš!

Pravidla jsou jednoduchá. Celý únor ani kapku alkoholu. Účastníci “Sucháče” se mohou registrovat k výzvě na stránkách www.suchejunor.cz, pořídit si “29denní SÚrvival kit - originální balíček pro přežití” a svou registrací podpořit kampaň a další dobročinné projekty. Opět máme připravenou facebookovou skupinu pro sušiče a také pár novinek. Například mapu kaváren a restaurací, kde je dobře i na suchu.

„Balíčky přežití” rozveze sušičům Zásilkovna, o část obsahu se postará BESIP a svým zaměstnancům nabídne možnost vyzkoušet si Suchej únor řada velkých firem. Mezi nimi například T-Mobile, uLékaře.cz nebo Economia. Zapojí se i přes 70 známých osobností. Letošní novinkou jsou i osvětové besedy na školách se zpěvákem kapely Nebe Petrem Harazinem, který si po loňském únoru prošel protialkoholním léčením.

V roce 2019 se podle reprezentativního průzkumu, který realizovala agentura Nielsen Admosphere, zvedlo povědomí o kampani na 47 % napříč českou populací. Účast v roce 2019 deklarovalo 6 % dospělých Čechů, tj. kolem 500 tis. lidí. Každý sedmý dospělý pije přes čáru ČR se dlouhodobě drží v první pětce zemí s nejvyšší spotřebou čistého lihu na hlavu. Za hranicí rizikového pití se u nás pohybuje přes 1 000 000 lidí.

(Zdroj: BESIP.cz)

Poslat nový komentář