Letečtí specialisté školili tým operátorů zdravotnického operačního střediska

Letečtí specialisté školili tým operátorů zdravotnického operačního střediska
Foto ZZS
Další fotky: 
Letečtí specialisté školili tým operátorů zdravotnického operačního střediska

Ve dnech 6-7. a 9-10. června se na Jižní Moravě v Pavlově uskutečnil kurz CRM (Crew Resource Management) pro operátory operačního střediska Zdravotnické záchranné služby Olomouckého kraje. Kurz byl prvním svého druhu v ČR, zorganizovaný pro operátory linky 155.

Lektoři, specialisté na letecký provoz, jsou držiteli mezinárodních certifikátu. Doposud byly kurzy zaměřené na zlepšení spolupráce a tím zvýšení bezpečnosti letu i pacienta v rámci posádky vrtulníku letecké záchranné služby, tedy ACRM (Aeromedical CRM) v posádce HEMS (Helicopter Emergency Medical Service). Nově školitelé své praktické zkušenosti poskytnuli i operátorům, tedy těm, jenž jsou na druhé straně při komunikaci, a mohou taktéž přispět povědomím k lepší bezpečnosti pro posádku letecké záchranné služby. 

V průběhu loňského roku se zrodil nápad proškolit týmy záchranářů, pracujících na operačních střediscích, způsob dokonalé vzájemné komunikace má vliv na úspěšný výsledek v komplexu spolupráce všech zúčastněných při komunikaci. Tato idea byla podpořena vedením společnosti ALFA HELICOPTER s.r.o., organizující ACRM kurzy. Náplní osnovy byla témata týkající se efektivního využívání lidských zdrojů. Tedy týmová spolupráce, komunikace, úloha vedoucího v týmu, lidské chyby, zvládání stresu, situační uvědomění, či otázky firemní kultury. 

Program kurzu nesestával jen ze suchých přednášek, ale byl proložen spoustou příkladů z praxe a týmových her a soutěží. Ty prakticky poukázaly, jak je důležitá dobrá spolupráce v týmu a bezproblémové splnění požadovaných úkolů. Samotní operátoři hodnotili kurz velmi pozitivně, překvapením ze spousty nových faktů z oblasti komunikace, vedení a spolupráce, vycházejících z psychologických a sociologických výzkumů. Proložení výuky herními aktivitami pak dovolovalo nenásilné vstřebávání nově získaných informací. 

Cílem kurzu je především zlepšení kvality práce na operačním středisku, v již zmiňované oblasti komunikace, jak vnější tak vnitřní. Důležitá jsou i identifikace potřeby dobré týmové spolupráce a pojmenování v činnosti se běžně vyskytujících chyb, tak aby se získané informace daly využít k dalšímu rozvoji. (Zdroj ZZS)

Poslat nový komentář