Děti z Dětského domova Prostějov pojedou za výdělek Obchůdku s Albertem na výlet
Celkem 57 dětských domovů a neziskových organizací z celého Česka se během adventu zapojilo do charitativních Obchůdků s Albertem. Za vlastnoručně vyrobené dárky a vánoční dekorace letos utržily celkem přes 590 tisíc korun. Cílem projektu Nadačního fondu Albert je představit dětem zábavnou formou základy podnikání a připravit je na budoucí vstup do dospělého života. Nejvíce vydělaly děti z Dětského domova v Prostějově.
Do projektu se mohly přihlašovat organizace napříč všemi regiony. Vybraná částka dosahující téměř 600 tisíc korun je zároveň nejvyšší částkou, kterou se podařilo od startu projektu utržit. Částku utrženou díky Obchůdkům v loňském roce se letos podařilo překonat o více než sto tisíc korun. Nejúspěšnější Obchůdek otevřely stejně jako loni děti z prostějovského domova v místním hypermarketu Albert. Vydělaly si díky štědrým zákazníkům přes 40 tisíc korun.
„Do Obchůdků s Albertem jsme se zapojili již po několikáté. Děti se při výrobě dozvěděly spoustu zajímavých informací hravou formou,“ říká Irena Adámková, zástupkyně ředitele dětského domova v Prostějově. „Podařilo se nám prodat prakticky všechny připravené výrobky. Největší úspěch jsme měli s andílky z nejrůznějších materiálů,“ dodává s tím, že za utržené peníze pojedou děti z dětského domova společně na výlet.
Nadační fond Albert poskytl zapojeným organizacím finanční příspěvek na nákup materiálu a proškolení lektoři dětem předali cenné rady z oblasti cenotvorby, marketingu nebo komunikace se zákazníky. Vlastnoručně vyrobené výrobky pak děti nabízely v rámci adventních stánků v obchodech Albert od 28. listopadu do 22. prosince.
Dětským domovům se letos díky projektu Obchůdky s Albertem podařilo utržit celkem částku přesahující 590 tisíc korun. Celý výdělek putoval přímo do jednotlivých zapojených organizací. S utrženými penězi mohou naložit podle vlastního uvážení. V některých domovech peníze využijí například na nákup potřebného vybavení a materiálu na vyrábění dalších výrobků nebo třeba na společný výlet či večeři.
„Obchůdky s Albertem jsme organizovali již posedmé. Většina neziskových organizací se účastnila opakovaně, ale přibyli i nováčci. Je hezké sledovat, jak se dětské domovy v projektu zdokonalují,“ říká Petra Režná, manažerka Nadačního fondu Albert a dodává: „Letošní rekordní částka, kterou organizace získaly, je toho důkazem.“
Projekt Nadačního fondu Albert děti seznamuje se základy finanční gramotnosti, nakládání s penězi i naučí je zorientovat se v prostředí obchodu. Malí obchodníci si zábavnou formou osahaly celý koloběh výrobku od přípravy, určení ceny až po jeho prodej. (ber)
Poslat nový komentář