Česká spořitelna varuje své klienty před podvodnými e-maily!
Podvodné e-maily se totiž snaží vypadat, jako by byly odeslány právě Spořitelnou. Jde však o nový způsob útoku počítačových pirátů. Podvodníci se klamavými e-maily snaží vylákat přihlašovací údaje klientů České spořitelny. Po kliknutí na odkaz přesměrují uživatele na falešnou webovou stránku, na které vylákají z důvěřivců jejich osobní informace, a to včetně telefonního čísla.
„Následně zavolají, představí se jako zákaznické centrum České spořitelny. Napadený zadá příkaz k platbě, dojde mu autorizační SMS s kódem. A hacker v telefonu po něm následně chce tento kód sdělit,“ vysvětluje mluvčí České spořitelny Filip Hrubý. Klient tak přichází o své peníze.
Jde o opakovanou záležitost, Česká spořitelna není sama, komu se podobné útoky dějí. Zneužívání jména společnosti za účelem zcizení peněz z účtu napadeného je poměrně běžnou záležitostí. V minulosti podvodníci napadali dokonce i soukromé zprávy klientů bank. "Lidé si stáhli infikovanou aplikaci, útočníci získali přístup k esemeskám napadeného, kde následně četli přijaté autorizační kódy. Ke klientovi se zpráva ani nedostala, neměl tak možnost zjistit, že je obětí útoku a že mu někdo bez jeho vědomí odčerpává z konta peníze,“ sděluje Hrubý.
Základem je nesdělovat svůj autorizační sms kód třetím stranám. ČS nikdy nechce znát bezpečnostní údaje, tedy ani kód z SMS. Nejlepší obranou je mobilní aplikace, kterou si uživatel může stáhnout zdarma do svého zařízení. Veškeré transakce pak probíhají pouze v rámci aplikace, takže se uživatel nemusí bát útoku třetí strany. Systém je imunní vůči zneužití. (Zdroj ČS)
Poslat nový komentář