V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem

V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
ilustrační foto
Další fotky: 
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem
V Olmě se na úspěch přípíjelo stylově. Výborným mlékem

Olma Olomouc patří mezi největší výrobce jogurtů a dalších mléčných výrobků u nás. Na trh nyní připravuje několik novinek – másla s nižším obsahem tuku a smetanové pomazánky, jež sice známe jako pomazánkové máslo, ale označení se kvůli nařízení evropských komisařů nesmí používat. Zavedení této výroby si vyžádalo investici bezmála 100 milionů.

„Chtěli jsme vyjít vstříc těm, kdo nemají rádi margarín, dávají přednost máslu, ale upřednostňují potraviny s nižším obsahem tuků,“ vysvětlila ředitelka Olmy Simona Sokolová. Podle jejích slov si tzv. tříčtvrteční máslo, které obsahuje 60 % tuku (běžné máslo má tuku 80%) a bude prodáváno v klasické kostce balené do hliníkové fólie, najde své konzumenty, stejně jako máslo z obsahem 40 % tuku, jež se bude balit do vaničky. Další novinkou Olmy jsou pak smetanové pomazánky čili klasické pomazánkové máslo, které ovšem slovem „máslo“ nesmí být označováno. Olma je bude vyrábět v provedení s nivou, křenem, paprikou, bylinkami a přírodní.

Nové technologické linky umožní výrobu nových produktů a zajistí rozvoj mlékárny i v budoucnu. V mnohých ohledech jsou unikátní a konstruktéři použili několik v České republice se nevyskytujících technických řešení. Věděli jste vůbec, že Olma je jedinou mlékárnou v Česku, kde se máslo vyrábí tradiční technologií stloukání?

Přitom ještě před pár lety na tom mlékárna nebyla ekonomicky nejlépe. Dlužila zemědělcům za dodávky mléka a hospodářský výsledek byl v mínusu částkou skoro 200 milionů korun. Změna přišla s novým majitelem, kterým je koncern AGROFERT Andreje Babiše.

„AGROFERT koupil Olmu v roce 2008 od zemědělců sdružených ve společnosti Milkagro. Spolu s kolegou Milanem Ferancem jsme objížděli akcionáře a garantovali jsme jim cenu za akcii ve výši minimálně 100 %, i když jejich reálná cena už v té době byla mnohem nižší, a dále úhradu jejich pohledávek po splatnosti, které měli v OLMĚ, resp. Milkagru.

Následně Agrofert uhradil veškeré pohledávky a nalil do Olmy zhruba 200 milionů korun. Troufám si říct, že pokud by do OLMY nevstoupil AGROFERT, skončila by (jako mnoho jiných potravinářských firem) v bankrotu a její zaměstnanci na úřadu práce,“ řekl nám Jaroslav Faltýnek z Agrofertu, který je současně lídrem kandidátky za hnutí ANO Andreje Babiše v Prostějově. Podle jeho slov bylo cílem Babišova impéria především zajištění stability Olmy jako tradičního výrobce, udržení zaměstnanosti a v neposlední řadě posílení partnera zemědělců v oblasti Hané a okolí, který od nich vykupuje mléko. „Veškeré zisky, jichž dnes Olma dosahuje, jdou zpět do firmy v podobě investic, AGROFERT peníze z Olmy nevysává,“ prohlásil Faltýnek.

 

„Prostě jsme chtěli, aby se v Olmě vyrábělo z našich, českých surovin,“ poznamenal k tomu Andrej Babiš, který se jako majoritní vlastník představení nových výrobků zúčastnil. Podle jeho slov bude výsledná cena nízkotučných másel a smetanových pomazánek záviset především na prodejcích a prodejních řetězcích. „Uvědomme si, že máme 15% DPH na potraviny, což je druhá nejvyšší sazba v Evropě,“ uvedl Babiš s tím, že skupina AGROFERT stále investuje do zemědělské prvovýroby a pochválil kvalitu českých potravin.

(ok, PR)

Na fotografiích můžete vidět mimo jiné instalaci nové technologie, máslárnu s denní kapacitou 4 tuny a baličku, která dokáže balit různé druhy výrobků během jednoho pracovního dne.