Splněný sen. Z Hané na severní pól. Díl jedenáctý a dvanáctý

Foto FB Lenka Zapletalová

O splněném snu manželů Zapletalových vás informujeme již několik dnů. Třicet let plánování přetransformovali do výletu na severní pól. Přinášíme vám pokračování popisu jejich další cesty.

11. den cesty

"Kvůli včerejšímu špatnému počasí jsme se hned brzy ráno vypravili k Trolí stěně. Asi jsme trolům dali dost ovesné kaše na snídani, protože sluníčko krásně svitilo a my jsme zahlédli i vrchol v oblacích. Pokud se řekne Trolí stezka, všichni vi, že se jedná o divoké serpentiny v horském masívu přes vodopád Stigfossen. Skutečnost daleko předčila pověst. Vyhlídky ale byly úžasné. Sjeli jsme přes soutěsku Gudbrandsjuvet do městečka Linge a trajekt do Eidsdalu už na nás čekal. Cestou orlů, která bylo plná serpentin, pomalu sjíždíme k fjordu Geirangeru. Objednáváme si loď a plavba fjordem nám bere dech. Vodopády, štíty hor, zrcadlící se na hladině moře, malebné vesničky, to jsou pohledy jako z katalogu cestovky. Po přistání v přístavu stoupáme pod vrchol Dalsnibu, nejvyšší hory v oblasti. Norové říkají, že je z ní vidět to pravé Norsko. Asi mají pravdu, slunce nám přálo a vyhlídky byly krásné", popsala Lenka Zapletalová jedenáctý den jejich cesty.

12. den cesty

"Ráno jsme vyjeli pod Jontunheimen, jeden z nejvyšších horských hřebenů v Evropě. Vyrazili jsme na tůru pod Galdhopiggen ( 2469 m.n.m), nejvyšší vrchol Skandinávie. Po strmém výstupu po kamenitém terénu a v hlubokém sněhu se nám otevřel výhled na ledovec. Vyhlídka do údolí nás velmi překvapila, sjezdovka, lanovka v plném provozu a svištící lyžaři mávali na pozdrav. Pokračujeme dál do městečka Lom, navštívíme malebný dřevěný kostelík a expozici kamenů a polodrahokamů. Další zastávka je ve slavném olympijském městečku Lillehammeru. Náš obdiv patří sportovním halám, řadě sportovišť a hlavně skokanským můstkům", uvedla k dvanáctému dni cestování paní Lenka.

Příště vás již seznámíme s koncem jejich cestování a spokojeným návratem domů. (red)