Výkup pozemků pro severní obchvat je ukončen. Může se stavět!

Výkup pozemků pro severní obchvat je ukončen. Může se stavět!
ilustrační foto ČT

Dlouho diskutovaným problémem je v Prostějově vybudování tzv. severního obchvatu. Ten by měl ulehčit věčně ucpanému a zplodinami zamořenému centru Prostějova. Povede od obchodní zóny u výpadovky na Olomouc zadem za domy až k výpadovce na Kostelec na Hané a Konici. Podle odhadů by ho denně mohlo využít několik tisíc automobilů. Jeho stavba byla podmíněna výkupem 108 pozemků, které se musely uskutečnit do konce roku 2017. Kancelář pro výkup pozemků, kterou kraj s městem Prostějov založil, konečně hlásí splnění úkolu. O rozhovor PvNovinky požádaly Jiřího Rozehnala ze zmíněné kanceláře.

Jak dlouho jednání trvala?

Kancelář pro výkup pozemků pracovala ve složení Jiří Rozehnal a Roman Karšulín od 1.6.2016 a ukončí svojí činnost ke 31.12.2017, tedy po devatenácti měsících, během kterých se podařilo zabezpečit všechny pozemky potřebné pro stavbu Severního obchvatu města Prostějova, ať už formou odkupu za jednotnou cenu stanovenou znaleckým posudkem či formou směny pozemků. V roce 2018 budou probíhat přípravy k získání stavebního povolení, v současnosti  probíhá zajištění financování přes dotační titul, aby se mohlo začít co nejdříve stavět.

Kolika pozemků a majitelů se výkup týkal?

Kancelář uskutečnila stovky jednání s celkem 120 vlastníky po celé České republice a uzavřela téměř 170 smluv na více než 200 pozemků.

Co byl největší problém?

Velmi složitá byla jednání zejména ohledně pozemků , které byly ve vlastnictví například až osmi spoluvlastníků a v dohodě bránily závažné důvody, například z rodinné minulosti, nebo náhrady staveb vlastníkům na pozemcích pro výkup, které budou předmětem demolice, či řešení vjezdů na pozemky po stavbě obchvatu a další stavebně technické změny projektu. Pátrání po některých vlastnících připomínalo práci detektivní kanceláře, zdaleka ne všichni, zejména v dnešní době, nahlásí své bydliště, a dokonce jsme řešili i vlastníka pozemku bez domova a navíc s exekucí. Bohužel, v případě několika, naštěstí dočasných záborů, jsme museli přistoupit po dohodě s projektantem k jejich výmazu pro absolutní nekomunikaci ze strany vlastníka, například renomované regionální firmy….

Museli jste přistoupit k vyvlastnění?

Institut vyvlastnění nebylo třeba uplatnit, pouze v případě dávno zesnulých a nedohledatelných osob či jejich dědiců se uplatní stanovení opatrovníka pro zastupování ve věci stavebního řízení s tím, že nároky budoucích dědiců – vlastníků zůstanou do budoucna nedotčeny.

"Děkujeme touto cestou za podporu a spolupráci Magistrátu města Prostějova a Krajskému úřadu Olomouckého kraje a samozřejmě zastupitelům z obou zastupitelstev, kteří svým hlasováním dávali podporu jednotlivým smlouvám, které byly v průběhu výkupu předkládány ke schválení zastupitelstvu.

Hlavní poděkování však patří všem vlastníkům, kteří nám pozemky odprodali a umožnili tak městu Prostějovu začít budovat Severní obchvat. Oba jsme na tento výsledek hrdi a moc rádi, že se vše podařilo a mohli jsme dát občanům města Prostějova hezký vánoční dárek," dodal Jiří Rozehnal. (ber)

 

Komentáře

Díky za velký kus práce Romanu Karšulínovi a Jirkovi Rozehnalovi a blahopřeji k diplomatickým schopnostem. Nyní ještě aby klaplo všechno ostatní. Mezitím se už chystá rekonstrukce Tiché jako spojení z Kostelecké od Smržic na Plumlovskou u Domamyslic. HN

Mě tedy akorát udivuje,že ani po skoro 30 letech,kdy se soukromé vlastnictví opět stalo něčím chráněným, je takový bordel v pozemcích.

V mém dlouhém životě se snad konečně dočkáme komunikace,které bude město reprezentovat.Protože to co tady je za silnice to snad ani nemůže nikdo myslet vážně.

Doporučuji nastudovat stavební zákon, je to naprosto legitimní a správný krok, jak získat stavební povolení. To byste chtěl jít na hřbitov tam někoho budit ???? Víte o tom..... a děláte chytrého, jste to měl jít vykupovat vy.

Trochu mi schází pokračování za Plumlovskou ulici - takže zase polovičaté řešení. Jen doufám, že to bude komunikace 21. století a ne zase nějaká "kozí stezka", na které nejde ani předjet traktor, velmi pomalu jedoucí vozidlo, nebo jinou překážku provozu. Aut už nikdy nebude méně, tak je potřeba budovat nové komunikace s perspektivou na několik desetiletí. V opačném případě dochází k naprosto zbytečným zácpám, které nás stojí spoustu peněz, nervů a hlavně zdraví.

Dobrá práce chlapci :) na radnici s Vámi

Jsou to hrdinové, patří minimálně na radnici nebo do vlády. Kdyby tak všichni pracovali, byl by zde ráj.

No, a skončí u kolejí, a dál???

No mají kliku,že se lidi nesoudí.Nakonec měli víc štěstí než rozumu.

Vykup tedy není ukončen, ale u nedohledatelých a dávno zemřelých BUDE USTAVEN OPATROVNIK. Takže splněno jako vše v Prostějově, trochu polovičatě.
Hlavně rychle stavte, než se udusíme. P.

Poslat nový komentář