Firmy na venkově budou mít snazší cestu k dotacím
Z menších obcí odcházejí mladí a vzdělaní lidé, a to zpravidla za prací a lepšími službami. Na venkově tak v současné době ubývají nebo přímo chybí například obchody. Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) spolu s odborovými sdruženími chce podporou firem podnikajících na venkově lidi udržet.
Svaz obchodu a cestovního ruchu společně s ministerstvem průmyslu a obchodu řeší, jak odlivu co nejvíce zamezit. Jedním z řešení, které by mohlo situaci pomoci, je podle ředitele odboru podnikatelského prostředí a vnitřního obchodu ministerstva průmyslu a obchodu Pavla Vinklera úprava definice malého a středního podnikání.
MPO podle něj navrhuje, aby byl statut malého a středního podniku přiznán také podnikatelským subjektům, které podnikají v malých obcích do 400 obyvatel, a to včetně spotřebních družstev, která v současné době definici nesplňují. Krok by jim měl mimo jiné pomoci lépe dosáhnout na dotace. Podmínkou by byla prokazatelná podnikatelská činnost v dané obci, nestačilo by pouze sídlo firmy na venkově.
Zabránit vylidňování některých regionů by podle MPO kromě peněz z evropských strukturálních fondů mohly rovněž národní dotace či nastavení rozpočtového určení daní. Podle resortu dotace přispívají ke snížení nezaměstnanosti v regionu, zvyšují veřejné investice, stimulují soukromé investice, a pomáhají tak celkovému ekonomickému růstu.
„V loňském roce v České republice ukončilo činnost 1 082 prodejen o velikosti do 400 metrů čtverečních, z toho bylo 759 malých do 50 metrů čtverečních,“ uvedla ve středu prezidentka Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) Marta Nováková. (Zdroj MPO)
Poslat nový komentář