Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku

Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
ilustrační foto
Další fotky: 
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku
Obrazem: Trabi stokrát jinak aneb milovníci Trabantů ve Žraloku

„Tramtadadadam,“ zní na příjezdové cestě do autokempu Žralok nezaměnitelný zvuk dvoutaktního motoru. K údivu přihlížejících, kteří očekávají dalšího obyčejného Trabanta, se ze zatáčky vynoří "vystajlovaná" – kráva. A takových světových unikátů se na Žraloku sjela bezmála stovka. Milovníci bakelitových mazlíků dorazili nejen z Čech, ale i ze Slovenska, Německa a Polska. Nejen s Trabanty, ale i s Wartburgy a dalšími vozy koncernu Ifa.

Jedinečným byl pohled na oranžového krasavce, který patří k nejstaršímu vyráběnému modelu a letos oslaví pětapadesátku. „Dojeli jsme v pořádku, jezdíme na srazy po celé Evropě. Trabi je jednička,“ komentoval sportovní výkon svého vozu pětatřicetiletý Janko.

„Od aut, která bych díky tuningu nepoznal, až po ta, která jsou v původním stavu, je to prostě bomba.. Obdivuju ty lidi, že si dají tolik práce,“ dodal Jiří Novotný.

Součástí srazu byla i spanilá jízda, jízda zručnosti, burza náhradních dílů a zájemci se mohli svézt v „trabititanicu".

Historie Trabanta

Od zahájení výroby na jaře 1958 do 30. dubna 1991, kdy byla ukončena, sjelo z výrobní linky národního podniku Sachsenring, Automobilové závody Zwickau, 3 096 099 Trabantů. z toho pouze 38 865 čtyřtaktů. Trabant byl prvním velkosériově vyráběným automobilem s karoserií z duroplastu. Díky své spolehlivosti, jednoduché konstrukci a relativně nízkým provozním nákladům si získal oblibu nejen mezi motoristy v bývalé NDR, ale i v zahraničí. (ber)

 

 

Foto: ber

Poslat nový komentář