Aplikace Záchranka již i na slovenských horách

Aplikace Záchranka již i na slovenských horách
ilustrační foto

Aplikace Záchranka, kterou má v mobilních telefonech téměř 800 000 uživatelů, dál rozšiřuje své pole působnosti. Po úspěšném roce, kdy se podařilo integrovat českou Horskou službu, Rakousko a Vodní záchrannou službu ČČK, přichází s další novinkou. Tentokrát se jedná o zapojení slovenské Horské záchranné služby do systému.

V případě, že bude volající o pomoc na území slovenských hor, aplikace to sama rozpozná a nouzovou zprávu odešle tamnímu dispečinku horské záchranné služby. V nouzové zprávě bude nejen GPS poloha volajícího, ale také jeho zdravotní údaje, kontakty na osoby blízké, nebo stav baterie telefonu. Všechny tyto informace můžou horští záchranáři efektivně využít k rychlejší záchraně. „Jsme rádi, že se nám podařilo propojení se Slovenskem právě v období 100. výročí Československa. Už od vzniku aplikace nám uživatelé psali, abychom ji zprovoznili v Tatrách, kam často jezdí na dovolenou. To se i díky pokračující podpoře Nadace Vodafone konečně povedlo a nová funkcionalita je tak dárkem týmu aplikace Záchranka všem Čechům i Slovákům,“ říká Filip Maleňák, autor aplikace Záchranka.

Aplikace Záchranka bude po aktualizaci na slovenských horách pomáhat nejen českým a slovenským turistům. Stejně tak novinky budou moct využít i Rakušané, kteří se vydají na Slovensko se svou obdobou aplikace Záchranka – aplikací Rettung. „Rettung funguje na stejném systému, jako aplikace Záchranka, tudíž je novinka přínosná i pro rakouské uživatele, což samozřejmě vítáme,“ doplňuje Siegfried Weinert z Notruf Niederösterreich.

Mimo horské oblasti Slovenska aplikace Záchranka po stisku nouzového tlačítka zavolá na linku 155, na rozdíl od horské záchranné služby ale zdravotnické záchranné službě aplikace datovou zprávu s informacemi zatím neodešle. Volající o pomoc se tak spojí se záchrannou službou jen telefonicky. „I to je pro uživatele velkým přínosem, nebudou muset shánět číslo na slovenskou tísňovou linku, aplikace ho zná za ně. Systém jsme nicméně do budoucna připravili tak, aby mohla aplikace po domluvě se slovenskou záchrannou službou plně fungovat napříč celým Slovenskem,“ uzavírá Maleňák. (Zdroj ZZS Olk)

Poslat nový komentář