Náklady na likvidaci komunálního odpadu stále rostou
Rada města Prostějova se na své poslední schůzi zabývala rostoucími náklady na likvidací komunálního odpadu do konce roku 2022.
Odbor správy a údržby majetku města pravidelně měsíčně vyhodnocuje množství a náklady na likvidaci jednotlivých složek komunálního odpadu svezeného od občanů a uloženého na sběrných dvorech. Od roku 2017 dochází postupně k nárůstu nákladů na svoz a likvidaci komunálních odpadů.
„V roce 2021 byly náklady ve výši přes 51,5 milionů korun (včetně DPH) vůbec nejvyšší v historii města. V rozpočtu na letošní rok byly navýšeny finanční prostředky o předpokládanou výši inflace za předešlé období odhadovanou na 3,2 procenta. Skutečná výše míry inflace za rok 2021 však byla u smlouvy v oblasti nakládání s odpady 8,4 procenta (zohledňuje meziroční míru inflace v oboru vnitrostátní silniční nákladní dopravy). S ohledem na současně probíhající nárůst celkového množství odpadu svezeného od občanů města Prostějova tak dojde v oblasti nakládání s ním k celkovému navýšení výdajů o zhruba 4 miliony korun (včetně DPH), což nebylo ve schváleném rozpočtu zahrnuto,“ uvedl první náměstek primátora Jiří Pospíšil.
Přehled celkových nákladů na svoz a likvidaci komunálních odpadů v letech 2017 - 2021
Rok celkové náklady s DPH
2017 41.980.895 Kč
2018 42.446.666 Kč
2019 45.079.151 Kč
2020 50.077.552 Kč
2021 51.543.215 Kč
Zároveň s výše uvedeným je ovšem třeba dodat, že občané města Prostějova dlouhodobě vytrvale a pečlivě třídí komunální odpad, k čemuž se jim město snaží vytvářet co nejpříznivější podmínky a maximálně je podporovat a motivovat ke třídění zejména zahušťováním sběrné sítě či prostřednictvím sběrných dvorů. Dostupnost a dostatečné množství nádob na tříděný odpad spolu s komfortní provozní dobou sběrných dvorů je pro město prioritou. Ekologicky uvědomělé chování obyvatel města v podobě třídění odpadu se následně odráží v příjmech z finančních odměn za zpětný odběr, které v letošním roce atakuje hranici 8 mil. Kč. (red)
Poslat nový komentář