Žáci ZŠ z Prostějovska zažili Dobrodružství s počítačem

Žáci ZŠ z Prostějovska zažili Dobrodružství s počítačem
Foto ICM Prostějov
Další fotky: 
Žáci ZŠ z Prostějovska zažili Dobrodružství s počítačem
Žáci ZŠ z Prostějovska zažili Dobrodružství s počítačem

Na dvanáctý ročník soutěže žáků čtvrtých a pátých tříd se letos vypravilo do budovy Cyrilometodějského gymnázia a prostor Informačního centra pro mládež (ICM) Prostějov 92 soutěžících z dvanácti základních škol z Prostějova a okolí, aby ukázali, jak dobře si poradí s počítačem a se zadanými úkoly. Z celodopoledního klání pak jako vítěz vyšlo družstvo ze ZŠ Protivanov.

Krátce po osmé hodině začalo v úterý 15. listopadu zápolení mezi prvními pěti z celkem dvaceti tří přihlášených čtyřčlenných družstev žáků čtvrtých a pátých tříd základních škol z Prostějovska. Po vysvětlení pravidel soutěže se dvě dvojice dětí z každého družstva zabrala do jednoho úkolu. „Začínáme vždy logickou hrou, tentokrát při ní musely děti hodně spolupracovat, protože postavičky hry jsou spolu spojeny na gumě. Mimo to na ně čekaly i další úkoly – vyhledávání na internetu, ilustrace k přísloví „Nekupuj zajíce v pytli“ a formátování v programu Word,“ doplnila výčet úkolů Ivana Matyášková, vyučující na Cyrilometodějském gymnáziu a vedoucí soutěže v jedné osobě. Nejobtížnější přitom bylo podle dětí právě vyhledávání a formátování. „Na soutěž jsem se moc těšil, ve škole jsme trénovali a během soutěže jsme se s Jájou dostali až do desátého kola hry,“ pochválil svůj výkon Honza z Drahan.

Soutěžní družstva přicházela během celého dopoledne. Hned po příchodu si soutěžící vylosovali číslo svého družstva, občerstvili se sušenkou, vodou, případně svačinou z domova a hrdě si připnuli odznáček s motivem soutěžní hry Robot Brother Lab. Pak už je čekalo 45minutové soutěžní klání. Učitelé, kteří je doprovázeli, měli zatím příležitost prozkoumat v klidu obsah tašky s informačními materiály a pozvánkami, kterou pro ně organizátoři připravili.

Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže proběhlo v 13:45 hodin ve školním klubu Oáza. Ceny vítězům předávala Ivana Matyášková, vedoucí soutěže, Pavel Polcr, ředitel Cyrilometodějského gymnázia, ZŠ a MŠ v Prostějově a Anna Müllerová, vedoucí ICM Prostějov. Všechna družstva byla oceněna diplomem a ta, která se umístila na prvních deseti místech, získala také hodnotné ceny.

Vítězem letošního ročníku se stalo družstvo žáků ze Základní školy Protivanov, kteří vybojovali dárkovou tašku s deskovou hrou a USB flah diskem, který do soutěže, spolu s dalšími cenami, věnovala firma INFOS Art, s.r.o. Paní učitelka vítězného družstva si pak odnášela cenu pro školu složenou především z deskových her a knih věnovaných firmou Computer Media s.r.o.. „Oceněni byli soutěžící až do desátého místa, a to především díky štědrosti našich sponzorů, kterými byly kromě již jmenované firmy také HABRO a InterInvest Moravia, s.r.o. Touto cestou bychom jim proto chtěli velmi poděkovat za jejich přízeň naší soutěži a za podporu,“ dodala Anna Müllerová, vedoucí ICM Prostějov, které soutěž spolu s gymnáziem organizuje.

Druhé místo v soutěži vybojovali žáci ze ZŠ nadporučíka Josefa Františka a MŠ Otaslavice a na třetím místě se umístilo družstvo žáků ze Základní školy Krumsín.

ICM Prostějov

Informační centrum pro mládež Prostějov působí v Prostějově od roku 2001. Sídlí v budově Cyrilometodějského gymnázia, ZŠ a MŠ v Prostějově. Jeho posláním je poskytovat bezplatně informace a poradenství mladým lidem a pracovníkům s mládeží (ale i široké veřejnosti) z oblastí, jakými jsou vzdělávání, práce, cestování, volný čas, sociálně patologické jevy, občan a společnost, mládež a EU. Doplňkovými službami, které mohou návštěvníci ICM Prostějov využít, je přístup na internet, černobílý i barevný tisk a kopírování, vazba dokumentů, prodej slevových karet ISIC/ITIC aj.

ICM Prostějov je členem Asociace pro podporu rozvoje informačních center pro mládež v České republice a od roku 2010 je držitelem certifikátu kvality poskytovaných služeb, uděleným Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR. (Zdroj ICM Pv)

Poslat nový komentář