Katčiny thajské postřehy aneb putování zemí úsměvů, díl desátý

Třetí den na Phi Phi - výstup na vyhlídku, opalování a šnorchlování
Další fotky:

Celodenní výlet lodí kolem ostrovůVčerejší den byl super. Ráno jsem si za 450 bahtů koupila celodenní plavbu kolem ostrovů spojenou se šnorchlováním a návštěvou některých pláží a hlavně "Pláže" Maya, kterou proslavil film s di Capriem. Recepční mi slíbila vyměnění toho pokoje za bungalov, tak jsem byla zvědavá, až přijedu z plavby, co dostanu. Po desáté jsem se nalodila na malou loď společnosti Blue Skies, dostala jsem šnorchl, masku a ploutve a společně s ostatními asi dvaceti lidmi jsme vypluli. Usadila jsem se na druhé palubě a začala se opalovat. Po hodině jsme zakotvili u ostrova Bamboo a hodinu jsme mohli dělat, co jsme chtěli. Zvolila jsem šnorchlování. Pod hladinou bylo co vidět. Korály sice v té hloubce nebyly nijak extra (přece jen se na nich asi podepsala ta tsunami), ale ty pestrobarevné rybky byly parádní. Den předtím jsem si koupila podvodní foťák, tak jsem se snažila nějaké vyfotit, ale přes tu masku bylo prakticky nemožné něco vidět v miniaturním hledáčku, tak jsem fotila jen odhadem. Jsem zvědavá, co z toho po vyvolání vyleze.Některé rybky jsou ale potvory a trochu koušou. Vypluli jsme dál a kopírovali pobřeží ostrova Phi Phi Don ze severu. Dalši zastávkou byla Opičí pláž. Tentokrát jsem si šla zaplavat. Doplavala jsem na pláž a hledala ty opice. Žádné tam ale v tu chvíli nebyly. Plavba pokračovala dál. Na západním pobřeží ostrova jsme vjeli do malé soutěsky a znovu zakotvili. Naše thajská posádka nás vybízela ke skákání z paluby a předváděla názorné ukázky. Pánské osazenstvo si trouflo skákat ze třetí paluby (asi v 7m výšce). Já jsem se asi pět minut přemlouvala a pak jsem se taky odhodlala ke skoku. Ale jen z mé 2. paluby (asi 4-5 m). Z paluby to vypadalo dost vysoko. Nejtěžší bylo se odhodlat a skočit do prázdného prostoru, překonat ten strach... Skočila jsem i podruhé. Další zastávka již byl ostrov Phi Phi Ley, znamý z filmu "Pláž".Zakotvili jsme v malé zátoce a po schudcích vylezli na břeh, abychom po dvou minutách došli na pláž Maya. Bylo již po čtvrté hodině a zátoka se topila ve stínu. Navíc byl odliv, takže místo nevypadalo tak, jako na fotkách. Prošla jsem se po okolí. Hodina, kterou jsme na prohlídku měli vymezenou, utekla jako voda a my se vydali dál. Objeli jsme pobřeží a na půl hodiny zakotvili u vjezdu do zátoky, kde jsme předtím byli na "Pláži". Slunce pomalu klesalo k horizontu. Zatímco jsme se vraceli zpět do našeho přístavu, sledovali jsme fantastický západ slunce.Když jsem přišla zpět do bungalovu, dostala jsem klíč od mého nového, o hodně většího a hezčího, pokoje v samostatné chatce s houpací sítí na verandě přímo u bazénu. Za 1000 bahtů na noc je to lepší, než co jsem měla noc předtím. Večer jsem se vydala s foťákem do nočních ulic. Noc předtím jsem v Reggea baru mohla sledovat thajský box, ale neměla jsem foťák, tak jsem se tam vydala znovu. Zápasily i holky. Taky mě napadlo si to zkusit, ale ne před tolika lidmi.Poté, co jsem dopila svůj silný drink "Phi Phi Paradise", jsem se vydala na pláž, kde byly další akce. Chvíle tance a pak domů odpočinout si.Třetí den na Phi Phi - výstup na vyhlídku, opalování a šnorchlováníPoslední den na Phi Phi jsem měla v plánu válení se na nějaké místní pláži. Ale ne na těch dvou podél obou zálivů, kde je tak mělká voda. Můj původní úmysl byl si zajít na vzdálenější Long Beach, ale plán se nakonec změnil a já jsem skončila na romantické Rantee pláži na západním pobřeží. Ale to až poté, co jsem se po snídani s věcmi vydala na vyhlídku. Kousek od mého guesthousu vedou do kopce schody. Už po zdolání prvních padesáti člověk nemůže. V tom horku a vlhku z vás hned leje pot. S několika zastávkami jsem ty schody vyšplhala k první vyhlídce, která byla ve výšce nějakých 150 metrů nad mořem. Výhled dobrý, ale stokrát lepší byl výhled z druhé vyhlídky, ke které vedl strmý chodník lesem. Z výšky 186 metrů nad mořem se mi naskytl pohled na ostrov s oběma zálivy jako z pohlednice. S foťákem a stativem jsem tam šaškovala víc než půl hodiny. Bylo tam dost lidí a pořád mi někdo lezl do záběru. Koupila jsem si tam láhev vody za 20 bahtů (na pevnině stojí běžně 5,-, ve městě na Phi Phi 10,-). Zkrátka vysokohorská přirážka. Ale musela jsem doplnit tekutiny, protože jsem snad litr potu vyprodukovala už jen tím výstupem. A čekal mě další. O několik set metrů dál byla třetí vyhlídka. Ta ale není až zase tak úžasná. Já jsem ale objevila jeden fotogenický motiv s květinou a ostrovem v pozadí a tomu jsem věnovala nějaký čas. Když jsem se vracela z vyhlídky, všimla jsem si šipky ukazující směr k Relax Beach Resortu v Rantee zátoce. Chvíli jsem váhala a pak se podle šipky vydala stezkou lesem. Po dvaceti minutách klopýtání po kořenech stromů jsem sestoupila k pláži, která mě na první pohled nadchla. Úzká a relativně krátká písečná pláž ohraničená několika chatkami resortu na stráni. A hlavně: moře nebylo mělké a vypadalo to, že by to mohlo být i zajímavé na šnorchlování.Rozložila jsem si věci ve stínu stromů a vydala se s foťákem udělat několik fotek okolí a sebe sama. A pak hurá do teplé vody. Ze zvědavosti jsem se zašla do plážové restaurace zeptat, jestli nepůjčují šnorchl. Za 50 bahtů na den byl můj. Jako nehost resortu jsem zaplatila 500 bahtů vratné kauce a vyrazila s podvodním foťákem, na kterém mi zůstalo pár nevyfocených snímků, objevovat podmořský svět.Ještě dvakrát jsem pak šla šnorchlovat, ale to poslední už nebylo ono, protože za tu dobu moře díky odlivu hodně ustoupilo a korály byly prakticky na hladině. A v korálech byli ukriti mořští ježci s neuvěřitelně dlouhými ostny, takže jsem to po chvíli vzdala.Okolo půl páté jsem se zase sbalila a vydala se stejnou stezkou do kopce zpět. V bungalovu jsem se chvíli houpala ve své houpací síti a jelikož jsem byla utahaná, dala jsem si večeři (zase jsem to riskla a dala si něco neznámého a zase tam byl ten koriandr, co mi tak nechutná), pobalila věci a šla spát. Byl to parádní rozlučkový den.Příště: Přejezd na Phuket a Druhý den na Phuketu a přejezd do Phang NgaAutorka: Kateřina Francová