Mohelnici čeká víkendová bitva terénních trucků

Mohelnici čeká víkendová bitva terénních trucků
ilustrační foto
Další fotky: 
Mohelnici čeká víkendová bitva terénních trucků
Mohelnici čeká víkendová bitva terénních trucků
Mohelnici čeká víkendová bitva terénních trucků
Mohelnici čeká víkendová bitva terénních trucků
Mohelnici čeká víkendová bitva terénních trucků

 

Po oba dny budou v Mohelnici bojovat nabušené terénní trucky o mety nejvyšší. Druhý závod seriálu Mistrovství ČR v trucktrialu nabídne rovněž simulátor jízdy ve Formuli 1 nebo možnost vyhlídkového letu vrtulníkem nad závodištěm.

 

Závody nákladních vozů v těžkém terénu se v motokrosovém areálu v Mohelnici konají od roku 1999 a pokaždé přilákají tisíce diváků. „Je to neuvěřitelná podívaná, když se několikatunový kolos sune abnormálně náročným terénem, který je většinou na pokraji jeho technických možností. Popře fyzikální zákony a škrabe se jako kočka do skoro kolmého kopce. Nebo naopak zapadne do poloviny oken do bahna, aby se z něj vyhrabal jen díky obrovské síle řvoucího motoru," popsala závody jedna z prostějovských fanynek, která do Mohelnice jezdí už sedm let. „Je to jedinečný adrenalin stojící za podívání," dodala.

Pořadatelé letos přivítají podle sportovního ředitele Oldřicha Janků na pět desítek posádek, které se utkají v sedmi kategoriích. Výsledky Velké ceny Mohelnice truck trial se započítávají do seriálu závodů mistrovství České republiky v truck trialu s mezinárodní účastí.

 

Program

 

Sobota - 10.00 slavnostní zahájení, 10.15 start závodu v jednotlivých sekcích, 18.00 ukončení prvního dne

 

Neděle - 9.00 start závodu, 15.30 vložený závod do strmého vrchu, 17.00 vyhlášení vítězů

 

 

Co je to trial:

Trial patří mezi diváky k nejatraktivnějším disciplínám. Je svým charakterem obdobou motocyklových šlapačových soutěží. V trialových závodech nejde o rychlost, ale o překonání abnormálně náročného terénu. Při jízdě se klade důraz na zručnost, cit, přesnost a odhad. Vyžaduje to velkou dávku odvahy a přemýšlení. Vlastní jízda probíhá v uzavřené sekci, kde jsou postaveny branky, u kterých je dán směr průjezdu. Je ale jedno jestli popředu nebo pozadu. Pořadí průjezdu jednotlivých branek není určeno a záleží na posádce, jakou trasu si zvolí. V průběhu jízdy se posádka se svým vozidlem nesmí dotknout ohraničení sekce. Vlastní jízda je bodována a tak si posádky připisují trestné body za změnu směru jízdy, dotyk brankové tyče, zlomení brankové tyče, neprojetí nebo chybné projetí brankového pole apod. Vyhrává ten, kdo nasbírá nejméně trestných bodů. (rl)

Poslat nový komentář