ilustrační foto
Často smělé nápady, které z nejrůznějších důvodů nikdy nespatřily světlo světa. V Prostějově to měla být trolejbusová doprava, z hlediska České republiky pak stojí za zmínku tunel Adria, který měl vést z jižních Čech pod Rakouskem až k Jadranu. Ráno bychom se sbalili a v poledne už se koupali v moři. Vlak by cestu zvládl za pouhé tři a půl hodiny.
Tunel měl spojovat jižní Čechy s Jadranem a 345 kilometrů trati mělo vést tunelem. Na celé cestě měly být pouze dvě pozemní zastávky, v Linci a Klagenfurtu. Trať, která by se pod zem zanořila pod českými Novohradskými horami, by vedla pod alpským masivem až do jižního Rakouska a odsud až do Koperu. Výchozí stanice byla plánována v Českém Krumlově, ale napájení troleje by ten provoz neuneslo, proto plán přehodnotili a umístili ji do Českých Budějovic.