Dnes je Den tísňové linky 158

Dnes je Den tísňové linky 158
ilustrační foto Policie ČR

S datem 15. srpna je spojen Den tísňové linky 158. Telefonní linka 158 je bezplatnou linkou tísňového volání Policie České republiky. Je určena široké veřejnosti pro telefonická oznámení, která mají charakter tísňových výzev.

Obsluhu telefonní linky 158 zajišťují policisté integrovaného operačního střediska. Jejich hlavním posláním je zabezpečovat v nepřetržitém provozu jednotné a koordinované plnění policejních úkolů. Operační střediska zajišťují provoz národní telefonní linky tísňového volání 158 a současně kooperují v této souvislosti se správcem evropské telefonní linky tísňového volání 112 a linkou Zdravotnické záchranné slyužby 155 při zásazích v rámci Integrovaného záchraného systému.

„Integrované operační středisko Krajského ředitelství policie Olomouckého kraje vzniklo v květnu 2014. Na operačním středisku, kde je zajištěna nepřetržitá služba, pracuje v současné době ve směnném provozu 48 policistů. Policisté přijmou na tísňové lince denně průměrně 197 telefonátů, přičemž průměrná délka hovoru je kolem 120 vteřin. Denní počet založených událostí, které vyžadují intervenci policie je v průměru 156. Obsah oznamovaných událostí je rozličný, stejně jako počet oznámení. V roce 2019 přijali naši policisté na lince tísňového volání 71.868 hovorů (nárůst o cca 8.000 proti roku 2018) a v informačním systému založili 57.119 událostí (nárůst cca o 13.000 proti roku 2018), které byly následně řešeny,“ říká vedoucí Integrovaného operačního střediska Krajského ředitelství policie Olomouckého kraje plukovník Zbyněk Hanzl.

Hovory na linku 158 jsou nahrávány. Při příjmu tísňových volání spolupracují se správcem evropské telefonní linky tísňového volání 112.

Každoročně policisté řeší případy zneužití tísňové linky, tím že si volající vymýšlí různá oznámení, která se nezakládají na pravdě, a to z různých pohnutek. Zneužití linky tísňového volání 158 je trestné. (red)

Poslat nový komentář