Komfort o ničem?!

Komfort o ničem?!
Foto ber

 

Při rekonstrukci zastávek MHD u Drozdovického rybníka vyšli stavbaři vstříc řidičům autobusů a u zastávek vyrobili nájezdy. Jenže jak se zdá, jsou spíše na závadu.

"Řidiči autobusů zastavují kus od chodníku, takže maminky s kočárky a starší lidé mají nástup velmi stížený. Údajně se bojí, aby si o nájezd nepoškodili dveře," postěžoval si jeden z obyvatel zdejší lokality, který MHD často jezdí. Nápravu slíbil náměstek primátora Zdeněk Fišer. "Nájezdy měly naopak umožnit lepší nástup cestujících. Jak se zdá, budeme muset vedení FTL vysvětlit, jak je mají řidiči používat," konstatoval. (ber)

Komentáře

Bylo by dobré, aby se ozvali v těchto případech právě řidiči MHD. Jsem si jista, že pokud by šli za vedením města, nikde by se jejich jméno neobjevilo. Tak to nakonec vypadá, že neumí jezdit, což není pravda. Za svěřené vozy mají odpovědnost a tak se jim nedivím. Poškodíš, zaplatíš.

dobrý den mám kamarada a když sním jedu autobusem tak každy tu plošinu nezdelavaji nekteři se vymlouvaji že je boli zada chteloby to trochu vylepšit.

Z hlediska odborného není co dodat k příspěvku z dnešního dne v 13:11. Pana náměstka primátora bych poprosil, aby si nejprve sehnal k tomuto problému relevantní informace, pak teprve může pouštět do médií nějaká vyjádření. V tomto případě evidentně na místě nikdy nebyl. Nejlépe by bylo návštěvu naplánovat v doprovodu paní náměstkyně Raškové a projektanta. A pak samozřejmě může napsat vyjádření. 

P.S. Práce projektantů v poslední době i díky protichůdným požadavkům investorů je dost bídná. A s jejich výsledkem se pak potýká ten poslední článek, který se k tomu bohužel může vyjádřit až po zprovoznění.

 "Nájezdy měly naopak umožnit lepší nástup cestujících. Jak se zdá, budeme muset vedení FTL vysvětlit, jak je mají řidiči používat," - pane Fišer, u toho bych chtěl být....jestli takhle řídíte město, jak chcete radit řidičům, tak nás ochraňuj bůh...

Stejnou chybu dělá mnoho tzv. architektů - obrubník "kassel" se nesmí vybudovat v krátkém hlubokém zastávkovém zálivu, jinak při najetí k hraně dojde k poškození přední části autobusu, stejně tak při vyjíždění ze zastávky lze poškodit zadní část. Nejlepší pro tento obrubník je samostatný zastávkový pruh, případně vybudovat zastávku v jízdním pruhu bez zálivu, protože obrubník je stejně vysoký jako úroveň podlahy autobusu (tedy kolem 300-320 mm).Pro použití v zastávkových zálivech je vhodnější tzv. drážďanský obrubník, který je o kus nižší (230 mm) a umožňuje tak najetí s přesahem předního převisu přes obrubník a srovnání se až v prostoru zálivu. Samozřejmě to vyžaduje určitou ohleduplnost (především od cestujících, kteří nesmí stát na hraně obrubníku, jak to mnozí rádi dělají, aniž si uvědomují, že se tím stávají adepty na darwinovu cenu) a kvalitní vozovku v prostoru zálivu (takže zase není vhodné zastávkový záliv skládat z kostek nebo zámkové dlažby, protože ty se po čase vymačkají a propadají).

Před tím, než se koupily tyto nízkopodlažní autobusy, tak jako pouličky jezdily staré Karosy, kde se musely vyjít a potom sejít 3 schody (nebo kolik jich tam bylo) a taky to fungovalo. Maminky s kočárkama i důchodci nijak moc neremcali, ikdyž ten nástup a výstup byl pro ně hodně těžký. Jen chci poukázat na to, že ikdyž dneska stačí ze zastávky do autobusu udělat v podstatě jeden krok, lidi si vždycky najdou něco ke kritice nebo se jim něco znelíbí. Prostě chtějí více a více místo toho, aby byli rádi, že ty nízkopodlažáky vůbec jsou.    

Asi tak...

Dobrý den, já mám jiné informace. Od samého začátku chudáci řidiči kritzovali špatné vybudování těchto nájezdů. Mají problémy se tam stočit, protože to někdo od zeleného stolu nedomyslel. Myslím si, že kritika ze strany náměstka primátora a jiných nezasvěcených lidí  vůči řidičům není na místě. Nejprve si to vyzkoušejte sami a pak můžete kritizovat. Tyto nájezdy jsou totiž velmi krátké a nelze tam rovně najet.

Poslat nový komentář