Tečka za koncertní sezónou: Bacha na Šporcla (s Veverkou)

Tečka za koncertní sezónou: Bacha na Šporcla (s Veverkou)
ilustrační foto

Jedinečným koncertem BACHA NA ŠPORCLA vyvrcholí v pondělí 3. dubna v 19 hodin koncertní sezóna Městského divadla v Prostějově. Světoznámý virtuózní houslista Pavel Šporcl nastudoval s komorním orchestrem Czech Ensemble Baroque Orchestra Bachovy barokní koncerty pro housle, smyčce a basso continuo. Připomněl tak 330. výročí od narození významného německého hudebního skladatele Johanna Sebastiana Bacha.

Kompletní provedení Bachových koncertů pro housle, smyčce a basso continuo s doprovodem vynikajícího ansámblu dobových nástrojů Pavel Šporcl poprvé uvedl v programu svého turné Bacha na Šporcla - Generali tour 2015 ve zcela vyprodaných kostelích a koncertních síních osmi českých měst. V Praze a v Brně byl tento program také součástí výjimečného Bach maratónu, v rámci něhož Pavel Šporcl provedl vždy ve třech po sobě jdoucích dnech kompletní Bachovo dílo pro housle. Za tento výjimečný počin sklidil velké uznání odborných hudebních kritiků i posluchačů.

Prostějovský koncert obohatí další virtuózní hudebník – hobojista Vilém Veverka, který okouzluje bravurní technikou, fenomenálním přednesem a zápalem pro interpretovanou hudbu. „Pavlu Šporclovi a jeho Gipsy Fire aplaudovalo vyprodané prostějovské divadlo naposledy před dvěma lety. A ve stejné době hostoval v našem divadle i Vilém Veverka. Propojení jejich mistrovství v rámci jednoho koncertu bude nepochybně velkým hudebním svátkem,“ uvedla ředitelka Městského divadla v Prostějově Jana Maršálková.

K pěti Bachovým koncertům zařadil Pavel Šporcl do programu prostějovského koncertu i vlastní virtuózní variace Kde domov můj. Intimní skladbu s hlubokým podtextem vnímá jako dosud nejnáročnější ve svém repertoáru. „Do virtuózních variací jsem vložil mnoho technicky nesmírně náročných obtížností. Troufám si tvrdit, že je to nejtěžší skladba v mém repertoáru. Přesto jsou tyto variace i mojí nejintimnější kompozicí,“ říká Pavel Šporcl. Podle renomovaného hudebního režiséra Martina Puklického nebylo takové virtuózní dílo pro sólové housle napsáno za posledních sto let. (eze)

Poslat nový komentář