Řada řidičů používá mlhovky špatně. Ohrožují sebe i ostatní

Řada řidičů používá mlhovky špatně. Ohrožují sebe i ostatní
ilustrační foto PČR

Je tu opět podzim a s ním mlha, která může cestování pořádně znepříjemnit. Mlha může přinášet řidičům mnohé problémy, které však nejsou nepřekonatelné. Policisté doporučují, a zákon o provozu na pozemních komunikacích stanovuje, kdy a za jakých okolností mlhová světla užít.  

Situaci, kdybychom měli zapnout mlhová světla, poznáme bezpečně. Mělo by se jednat o mlhu, lidově řečeno "že by se dala krájet", husté sněžení či déšť. Přední mlhová světla osvětlují vozovku před vozidlem v případě mlhy, v noci i ve dne. Mlhovky zajišťují krátký, ale široký světelný paprsek, který pomáhá prosvítit mlhu, a osvětluje tak prostor přímo před vozidlem a pomáhá řidiči se lépe orientovat podle značení na vozovce. „Může se stát, že řidič světla sice zapne ve správný čas, ale když vyjede z mlhy nebo přestane pršet či sněžit, světla nechá svítit dál. Pro protijedoucí vozidla to pak může být velmi nepříjemné. Problém nastává v době, kdy taková situace přejde, anebo vás dojede jiné vozidlo. V takovém případě bychom měli co nejrychleji zareagovat, a mlhová světla vypnout, jelikož ostatní řidiče oslňujeme asi na tolik, jako nás v noci oslňují nevypnutá dálková světla protijedoucího vozidla. Navíc skrz zadní mlhovou svítilnu řidič jedoucí za námi špatně rozezná, kdy brzdíme. Pokud zapomeneme, pak nás na použití mlhových světel upozorňuje intenzivní kontrolka na přístrojové desce,“ říká policejní mluvčí Hana Rubáčová.

Důležitým prvkem bezpečné jízdy nejen v tomto sychravém počasí je předvídavost, ale rozhodně se vyplatí také pomalejší jízda. Na podzim a v zimním období hrozí akutní nebezpečí smyku, a to především v místech, kde se mohou střídat různé povrchy. (ber)

Poslat nový komentář