Na nový Lidl si stěžují zdravotně postižení. Zatím marně

Na nový Lidl si stěžují zdravotně postižení. Zatím marně
Foto ber
Další fotky: 
Na nový Lidl si stěžují zdravotně postižení. Zatím marně

Jste malý, vozíčkář nebo váš pohyb vyžaduje pomoc francouzských holí? Pak do nové prodejny Lidl v Újezdě v Prostějově ani nechoďte. To si myslí třeba Pavel K., který svou stížnost zaslal řetězci. Ten ale s nápravou nepočítá, i když se ozývají lidé napříč republikou. 

"Včera jsme poprvé navštívili modernizovanou prodejnu Lidl v Prostějově. Prodejna je nyní víc prostorná a služby zákazníkům se také zlepšily. Nicméně jsme zjistili několik poměrně zásadních vad. První je ta, že prodejní plocha je mnohem hůře osvětlená, než byla dříve. Další vady jsou bohužel už neodstranitelné. Patrně se zvětšila výška regálů a pro vozíčkáře je tak některé zboží hůře dosažitelné. Poslední věc je výška všech pokladních pultů. Manželka, ač je vyšší postavy, měla nad tímto pultem jen hlavu, což prakticky znemožnilo, aby sama mohla manipulovat zbožím na pásu. Navíc je relativně vysoké postavy, takže když by šlo o někoho s normální výškou, bude pro něj pult v úrovni očí," napsal Pavel na FB stránku řetězce. Jak dodává, počítá s argumentem, že personál je ochotný a vždy rád na požádání pomůže. "Je třeba si uvědomit, co tím dáváte vozíčkáři najevo. Nepočítáte s ním jako běžným zákazníkem a pro vozíčkáře může být značně nepříjemné až ponižující dožadovat se pomoci, protože tím dostává najevo, jak je nesoběstačný. Navíc personál je často značně vytížený a tak čekání na pomoc by se mohlo i protáhnout a dovedu si představit ty nadšené pohledy ostatních zákazníků ve frontě," podotkl.  

Pod jeho příspěvek vzápětí přidali své postřehy další zákazníci z měst, kde Lidl prodejny zmodernizoval. "Z pohledu postiženého občana je to prostě nevyhovující, nedovedu si představit, kdyby tam šla třeba dcera sama a měla dát věci na pokladní pás. Při výšce 140 cm, a ještě na vozíku, nemá vůbec šanci a to nemluvím o regálech třeba s pečivem," přidala poznatek Petra Konštacká. Ivana Štěpánová Matková z Chocně přidala rovněž příspěvek:" V nové prodejně v Chocni je pro mne jako vozíčkáře nejhorší napevno připnutý port pro platební kartu, který je ve zcela nevyhovující výšce a vzdálenosti od okraje pásu."

"Tím, že jsem zdravá, tak mě tyto komplikace vůbec nenapadly. Je velká škoda, že LIDL, který podporuje sbírku Život dětem, nakonec na lidi s pohybovými problémy nemyslel. A zvlášť v dnešní době," dodala paní Iveta. Za Lidl odpověděl Pavlu Kachlířovi Facebook. "Podnět předáme kolegům z oddělení Revize, kteří řeší tyto nedostatky a nabízejí nová řešení. V tuto chvíli však více udělat nemůžeme. Dopsali jsme k podnětu poznámku, zda se kolegové mohou blíže vyjádřit o případných změnách. Dáme Vám určitě vědět."

O tom, jak se řetězec k nápravě postaví, budeme informovat. (ber)

Poslat nový komentář