Lidl

Změna v Lidlu. Bedýnky s ovocem a zeleninou vyměnil za tašky

Foto lidl.cz

Tříkilové bedýnky z Lidlu ovoce a zeleniny obsahovaly nepoškozené kusy například s protrženou síťkou či obalem nebo ovoce a zeleninu z větších balení, kde byl špatný třeba jeden kus. Za minulý rok prodal přibližně 1,6 milionu bedýnek, což je zhruba 4 800 tun zachráněného ovoce a zeleniny. Bedýnky nyní zaměnil za speciální tašky.

„Jelikož se zaměřujeme i na praktickou stránku našeho projektu, rozhodli jsme se bedýnky nahradit papírovými taškami. Princip ale zůstává stejný – zákazníci za jednotnou cenu 25 korun získají tři kilogramy různorodého ovoce a zeleniny,“ uvedl mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler. Tašky jsou podle Lidlu praktičtější a vhodnější i pro ty, kdo do prodejny nepřijeli autem. Stojan s nimi je nově umístěn na prodejní ploše, nikoli za pokladnami. 

Kaufland a Lidl spouští na vybraných prodejnách pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek

Foto Kaufland.cz

Jednou z priorit podnikání dvou největších obchodních řetězců v České republice, Lidlu a Kauflandu, je ekologický přístup a trvalá udržitelnost. V rámci mezinárodní strategie REset Plastic obchodní skupiny Schwarz, jíž jsou oba řetězce součástí, dlouhodobě usilují o snížení množství plastů používaných ve výrobě i v obchodech, kdy odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale jako znovu využitelný materiál. Ve čtvrtek 23. února oba maloobchodní lídři současně spustí pilotní testovací projekt zpětného odběru nápojových PET lahví a plechovek v České republice.

Jedná se unikátní společný projekt obou řetězců v České republice. „Chceme veřejnost upozornit na důležitost udržitelného přístupu k životnímu prostředí a zvýšit její povědomí o možnostech, jak jej dosáhnout,“ vysvětluje tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl edukační záměr projektu a dodává: „Zákazníci si tak mohou systém sběru PET lahví a plechovek vyzkoušet dříve, než vstoupí v platnost“.

Společnost Lidl navyšuje mzdy a zavádí systém podpory zaměstnanců

ilustrační foto Lidl

Společnost Lidl od 1. března 2023 opět navyšuje mzdy a rozšiřuje i portfolio nabízených benefitů. Zaměstnanci se dočkají vyššího stravného a nově také bezplatného Programu podpory, který je určen nejen zaměstnancům, ale i jejich rodinným příslušníkům. Doplní tak stávající benefity v podobě až 30 dní dovolené v roce, MultiSport karty či placeného volna v první školní den svého prvňáčka. Na zajištění atraktivního pracovního prostředí se Lidl soustřeďuje dlouhodobě a již podruhé získal prestižní ocenění Top Employer.

Od 1. března dojde u zaměstnanců na provozních pozicích k trvalému navýšení mezd. Ty samozřejmě vzrostou nejen při nástupu, ale také po odpracování 1., 2. a 3. roku. Nástupní mzda na pozici prodavač(ka)/pokladní při úvazku 40 hodin týdně vzroste na 30 700 Kč, po 3 letech pak na 33 000 Kč. V Praze s ohledem na specifický pracovní trh bude nástupní mzda nově činit 33 300 Kč, po 3 letech bude garantovaná navýšená mzda 36 600 Kč.

Kaufland a Lidl podporují zavedení zálohového systému pro PET lahve a plechovky.

Foto Kaufland.cz

Ochrana životního prostředí a trvalá udržitelnost jsou jednou z priorit největších obchodních řetězců v České republice Kauflandu a Lidlu. Oba patří do skupiny Schwarz, která ve svých závazcích v této oblasti vychází z mezinárodní strategie REset Plastic, jejíž vizí je „Méně plastů – uzavřené cykly“.

Podle konceptu cirkulární ekonomiky cílí na snížení množství plastů používaných ve výrobě i v obchodech, kdy odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale jako znovu využitelný materiál. Skupina přislíbila, že do roku 2025 sníží množství plastového odpadu nejméně o 20 % a všechny produkty vlastních značek bude nabízet výhradně v obalech z recyklovatelných materiálů, a pro dosažení tohoto cíle podniká celou řadu aktivit. Tou nejnovější je podpora zavedení zálohového systému pro PET lahve a plechovky v České republice.

V guláši z Lidlu bylo málo masa, odhalila inspekce

Foto SZPI

Inspektoři Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI zakázali prodej jedné šarže maďarského guláše v konzervě s obsahem masa o 12,2 % nižším, než bylo uvedeno na etiketě. SZPI nařídila okamžité stažení konzervy z prodeje řetězci Lidl a zahájila správní řízení s výrobcem o uložení pokuty.

Potravinářská inspekce nařídila společnosti Lidl, aby neprodleně stáhla ze své tržní sítě tuto nevyhovující potravinu:

Maďarský guláš (Sterilovaný masný výrobek – konzerva) s označením data minimální trvanlivosti do 29. 08. 2025, výrobce: Whalley s. r. o., Mikulášovická 552, 407 78 Velký Šenov.

Výrobce na obalu potraviny mj. uvedl, že výrobek obsahuje 31,25 % hovězího masa a 31,25 % vepřového masa, celkově tedy 62,5 %. Laboratorní rozbor však potvrdil, že celkový obsah masa ve výrobku činil pouze 50,3 %, tedy o 12,2 % méně ve srovnání s informací na obalu.

Lidl opět podpoří těžce nemocné děti

ilustrační foto plakát

Ve všech prodejnách Lidl začal již 12. ročník jedné z největších veřejných sbírek Srdce dětem. Sbírka potrvá až do neděle 13. listopadu a jejím hlavním cílem je pomoci těžce nemocným dětem a jejich rodinám. Za dobu svého fungování sbírka pomohla téměř pěti tisícům dětí, jejichž rodinám putovalo 247 000 000 Kč.

Sbírka Srdce dětem se odehrává ve všech prodejnách Lidl napříč Českou republikou. Zapojit se a podpořit nemocné děti a jejich rodiny může každý a jednoduše. Stačí si zakoupit samolepku ve tvaru srdíčka za 30 Kč, přispět lze i libovolnou částkou. Srdíčka mohou zákazníci následně nalepit přímo v prodejně na připravená tabla umístěná vedle plakátů s konkrétními dětmi z daného regionu. Přímo na plakátech se tak dozví, komu pomohl výtěžek loňské sbírky a zda posloužil na úhradu rehabilitace, kompenzačních pomůcek nebo terapie.

Lidl věnoval ozdravný pobyt v Řecku těžce zkoušené rodině z Baldovce

Foto lidl.cz

Na tuto rodinu z Baldovce na Prostějovsku se snáší víc smůly, než je zdrávo. Obě děti, malý Jiříček i starší sestřička Barunka, trpí vzácnou genetickou nemocí, kdy jim v těle vznikají nezhoubné nádory. Bohužel i maminka má za sebou onkologickou léčbu. Proto jim nesmírně pomůže pobyt u moře, v řecké Velice.

Jiříček má starší sestřičku Barunku. Ta byla naprosto zdravá, ale v sedmi letech po ráně do hlavy začala trpět velkými bolestmi, a tak ji rodiče taky odvezli na onkologii do Brna. Bohužel tam zjistili, že i ona má stejný typ nádorů jako Jiříček. Barunka nemusela na chemoterapii a rovnou jí nasadili biologickou léčbu a všichni doufají, že u ní se další nádory objevovat nebudou. Ale tím trápení rodiny neskončilo.

Lidl stahuje z prodeje vepřovou konzervu

Foto SZPI

Kvalitě a bezpečnosti potravin, s nimiž přijde do styku český spotřebitel, se věnuje Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI). Aktuálně se inspektoři zabývají případem konkrétní šarže vepřové konzervy z dovozu s nižším obsahem masa, než proklamuje obal. Společnost Lidl, která závadnou konzervu nabízí, ji musí neprodleně stáhnout z prodeje. SZPI se společností rovněž zahájí správní řízení o uložení pokuty.

SZPI nyní prověřuje případ konkrétní šarže jedné masové konzervy z Lidlu. Jde o vepřovou konzervu Pikok, která má mít podle údajů na obalu obsah masa 89 %. Skutečný obsah je však 79,5 %.

Potravinářská inspekce proto nařídila společnosti Lidl Česká republika v.o.s., aby vepřovou konzervu co nejdříve stáhla z trhu. Konkrétně jde o Chalupářské vepřové maso s minimálním datem trvanlivosti 17. 12. 2023, označení šarže: L 14954, výrobce: PAMAPOL S.A., ul. Wielunska 2, 97-438 Rusiec, Polsko, země původu: Polsko. Inspekce momentálně zároveň jedná o uložení pokuty. (Zdroj SZPI)

Bedýnky z Lidlu šetří jídlem

Foto lidl.cz

Společnost Lidl pokračuje ve svém dlouhodobém směřování k udržitelnosti. Od pondělí 15. listopadu si mohou zákazníci ve všech 283 prodejnách zakoupit za symbolickou cenu 25 Kč bedýnky plné ovoce a zeleniny, které mají za cíl snížit plýtvání jídlem. Mezi takto prodávaný sortiment patří také květiny.

Bedýnky jsou umístěny v prostoru za pokladnami a dle situace doplňovány po celý den. Zákazník zaplatí při svém nákupu a pak si už jen bedýnku vezme. „Spočítali jsme, že když půjdeme tímto směrem, zachráníme za rok více než 3 800 tun ovoce a zeleniny. Stejnou zprávu bychom bedýnkami rádi předali našim zákazníkům, aby se nad hospodařením s potravinami také zamýšleli, a pomohli tak aktuální situaci posunout tím správným směrem,” komentuje projekt tiskový mluvčí Lidlu Tomáš Myler.

Lidl dnes otevírá novou prodejnu. V Držovicích

Foto ber

Právě dnes se dočkají milovníci nakukování.  Řetězec Lidl totiž dnes otevírá novou prodejnu v Držovicích, v nákupním areálu, kde se také nachází OC Arkáda nebo prodejna TESCO.

Z nákupů v první den otevření prodejny v Konečné ulici nakupující přispějí na nákup vybavení nové třídy pro děti z MŠ Držovice. (ber)