Kaufland

Kaufland a Lidl spouští na vybraných prodejnách pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek

Foto Kaufland.cz

Jednou z priorit podnikání dvou největších obchodních řetězců v České republice, Lidlu a Kauflandu, je ekologický přístup a trvalá udržitelnost. V rámci mezinárodní strategie REset Plastic obchodní skupiny Schwarz, jíž jsou oba řetězce součástí, dlouhodobě usilují o snížení množství plastů používaných ve výrobě i v obchodech, kdy odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale jako znovu využitelný materiál. Ve čtvrtek 23. února oba maloobchodní lídři současně spustí pilotní testovací projekt zpětného odběru nápojových PET lahví a plechovek v České republice.

Jedná se unikátní společný projekt obou řetězců v České republice. „Chceme veřejnost upozornit na důležitost udržitelného přístupu k životnímu prostředí a zvýšit její povědomí o možnostech, jak jej dosáhnout,“ vysvětluje tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl edukační záměr projektu a dodává: „Zákazníci si tak mohou systém sběru PET lahví a plechovek vyzkoušet dříve, než vstoupí v platnost“.

Kaufland a Lidl podporují zavedení zálohového systému pro PET lahve a plechovky.

Foto Kaufland.cz

Ochrana životního prostředí a trvalá udržitelnost jsou jednou z priorit největších obchodních řetězců v České republice Kauflandu a Lidlu. Oba patří do skupiny Schwarz, která ve svých závazcích v této oblasti vychází z mezinárodní strategie REset Plastic, jejíž vizí je „Méně plastů – uzavřené cykly“.

Podle konceptu cirkulární ekonomiky cílí na snížení množství plastů používaných ve výrobě i v obchodech, kdy odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale jako znovu využitelný materiál. Skupina přislíbila, že do roku 2025 sníží množství plastového odpadu nejméně o 20 % a všechny produkty vlastních značek bude nabízet výhradně v obalech z recyklovatelných materiálů, a pro dosažení tohoto cíle podniká celou řadu aktivit. Tou nejnovější je podpora zavedení zálohového systému pro PET lahve a plechovky v České republice.

Světluška získala z vánoční sbírky Kauflandu částku 16 milionů korun na pomoc zrakově postiženým

Foto kaufland.cz

Neuvěřitelných 16 milionů korun činí letošní výtěžek vánoční sbírky Kauflandu pro Světlušku

 Přesně 11 858 610 korun darovali zákazníci, Kaufland navíc přidal dalších 4 141 390 korun. Celou částku získá stejně jako v loňském roce projekt Světluška, veřejná sbírka Nadačního fondu Českého rozhlasu, která pomáhá zrakově postiženým po celé České republice. „S opravdovým dojetím děkujeme našim zákazníkům a také našim zaměstnancům, kteří se do sbírky zapojili a pomohli v dnešní nelehké době rozsvítit Vánoce nevidomým. Světluška tak znovu získá úžasnou částku, kterou v průběhu příštího roku rozdělí skrze Fond Kaufland na pomoc zrakově handicapovaným po celé České republice,“ uvedla Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.

Již tradiční vánoční sbírka se pod názvem Rozsviťte s námi Vánoce nevidomým konala od 21. listopadu do 4. prosince ve všech prodejnách Kaufland. Zákazníci do ní mohli přispět nákupem dárkových jmenovek v hodnotě 30 korun, Kaufland navíc přidal dalších 10 korun za každý prodaný arch. Díky tomu bylo v součtu vybráno 15 811 480 korun, Kaufland následně částku ještě zaokrouhlil na 16 milionů korun. Celkem se prodalo 395 287 archů jmenovek. 

Na prodejnách Kauflandu startuje vánoční sbírka pro Světlušku na pomoc zrakově postiženým

Foto kaufland.cz

Od pondělí 21. listopadu startuje ve všech prodejnách Kaufland již tradiční vánoční sbírka, která potrvá až do 4. prosince. I v letošním roce výtěžek podpoří Světlušku, veřejnou sbírku Nadačního fondu Českého rozhlasu, která pomáhá zrakově postiženým po celé České republice. „Zákazníci se mohou zapojit nákupem vánočních jmenovek, jež budou za symbolických 30 korun k dispozici na pokladnách a informacích všech našich prodejen. Společnost Kaufland navíc přidá dalších 10 korun za každý prodaný arch,“ přiblížila tisková mluvčí Renata Maierl.

Kaufland ve svých prodejnách pořádá již čtvrtý ročník sbírky pro Světlušku. Dosud vybral přes 47 milionů korun a přes Fond Kaufland podpořil stovky žádostí jednotlivců a lokálních neziskových organizací. Jen loni se v součtu podařilo vybrat neuvěřitelných 20 milionů korun. Za prodej 5 jmenovek je možné pro nevidomé pořídit hodinu osobní asistence, za 7 jmenovek hodinu přepisu textu do Braillova písma a za 20 jmenovek hodinu zrakové terapie.

Kampaň “Nekrm koš” ukazuje, jak neplýtvat jídlem

ilustrační foto Kaufland

Plýtvání potravinami patří mezi velké společenské problémy. Dlouhodobě se mu aktivně věnuje společnost Kaufland, která nově spustila i edukační kampaň s názvem “Nekrm koš”. „Dle údajů neziskové organizace Zachraň jídlo jsou domácnosti odpovědné až za 53 % potravinového odpadu. I proto jsme se rozhodli naše zákazníky aktivně edukovat a předejít tak vzniku potravinového odpadu,“ vysvětluje hlavní záměr iniciativy tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Kampaň „Nekrm koš“ připravil Kaufland ve spolupráci s neziskovou organizací Zachraň jídlo. V následujících týdnech na konkrétních příkladech ukáže, jak hospodárně nakupovat a optimálně skladovat potraviny, jak správně naplnit lednici a mrazák či jak využívat zbytky. Řetězec také upozorní veřejnost na správné pochopení informací na obalech produktů. Jen kvůli mylnému rozlišení data minimální trvanlivosti od data spotřeby totiž v Evropské unii ročně v odpadkovém koši končí téměř 9 tun jídla.

Kaufland stáhl sýr President La Buche de Chèvre z prodeje

Foto lactalis.cz

Společnost LACTALIS CZ s.r.o., stahuje z prodeje výrobek PRESIDENT La Buche de Chèvre 180 g s daty trvanlivosti do 15.10.2022, 21.10.2022 a 28.10.2022. Důvodem pro stažení výrobku je riziko výskytu cizích předmětů s rizikem poranění spotřebitele. Společnost Kaufland okamžitě zareagovala a dotčený produkt stáhla z prodeje.

Zákazníci, kteří výše uvedený produkt zakoupili ho mohou vrátit v kterékoli prodejně Kaufland. Kupní cena bude samozřejmě vrácena, a to i bez předložení účtenky.

Společnost LACTALIS CZ s.r.o., se za vzniklé obtíže všem zákazníkům velmi omlouvá.

V případě dotazů zákazníků je k dispozici email a telefonní linka dodavatele: info@cz.lactalis.com, 800 600 608. (red)

Kaufland stahuje z prodeje Penam Toustový chléb světlý

Foto kaufland.cz

Společnost Penam, a. s. z preventivních důvodů stahuje z prodejní sítě obchodů Kaufland Česká republika v.o.s. výrobek Penam Toustový chléb světlý KB 500g, EAN: 8590077310048, DMT: 19. 8. 2022, se šedým klipem.

„Zákazníkům nedoporučujeme světlý toustový chleba s datem spotřeby 19. 8. 2022 konzumovat,“ uvádí tisková mluvčí koncernu Agrofert Lucie Bukovanská a dodává: „Zakoupené produkty je možné vrátit v místě prodeje nebo u dodavatele, a to i bez předložení účtenky.”

Společnost Kaufland okamžitě zareagovala a stáhla dotčený výrobek z prodeje. Společnost Penam, a.s. se se za vzniklé obtíže všem zákazníkům velmi omlouvá. Zákazníci se mohou s případnými dotazy obracet na obchod@penam.cz. (red)

Kaufland stahuje z prodeje zmrzlinu Häagen Dazs pralines cream

ilustrační foto

Společnost General Mills z důvodu preventivní ochrany spotřebitele stahuje Häagen Dazs pralines cream 460 ml EAN: 3415581153835, Šarže/DMT: šarže 4271507, DMT 09.04.2023.

Společnost General Mills stáhla ze všech míst prodeje na vybraných trzích zmrzlinový výrobek Häagen Dazs pralines & cream 460 ml (EAN 3415581153835) s DMT 09. 04. 2023 a šarží 4271507. Důvodem stažení je identifikace nadlimitní úrovně látky 2-chlorethanol ve výrobku.

Společnost prošetřila tuto záležitost a určila základní příčiny tohoto nesouladu. Toto stažení se týká pouze výše uvedeného data minimální trvanlivosti dotčeného produktu. Žádných jiných příchutí ani balení se stažení netýká.

Kaufland stahuje z prodeje K-Classic Korbáčiky

Foto

Z důvodu důsledné ochrany spotřebitelů společnost SIMABELLE s.r.o., preventivně stahuje z prodeje výrobek K-Classic Korbáčiky neuzené 55 g s datem spotřeby 06.09.2022.

Při pravidelném testování náhodných vzorků byl zjištěn nesoulad se zpřísněnými interními parametry na kvalitu výrobků našich privátních značek.

Toto stažení se týká pouze K-Classic Korbáčiky neuzené 55 g s uvedeným datem spotřeby 06.09.2022. Ostatní výrobky prodávané v prodejnách Kaufland nejsou tímto opatřením dotčeny.

Společnost Kaufland okamžitě zareagovala a dotčený produkt stáhla z prodeje.

Společnost Kaufland stahuje z prodeje výrobek My Project elektrický hubič hmyzu

Foto Kaufland

Produkty Project elektrický hubič hmyzu a My Project Hubič hmyzu elektrický stahuje z prodeje společnost Kaufland. Hubiče se prodávaly od dubna 2022. Z důvodu výrobní vady nelze zcela vyloučit riziko úrazu elektrickým proudem.

Společnost Kaufland ihned zareagovala a stáhla dotčený výrobek z prodeje. Zákazníci by měli věnovat pozornost tomuto upozornění - odpojit výrobek od elektrické sítě a přestat jej používat. Výrobek lze vrátit ve všech prodejnách Kaufland. Kupní cena bude samozřejmě vrácena, a to i bez předložení účtenky.

Společnost Kaufland se všem zákazníkům omlouvá za způsobené potíže. (red)