Pojišťovny útočí, nedejte se!

Pojišťovny útočí, nedejte se!
foto ber

 

S neuveřitelnou zkušeností stran pojištění auta se na nás obrátila paní Lenka. Pomáhala svému otci, který je v seniorském věku, vyřídit formality kolem koupě osobního auta a likvidace původního. Změnila přitom pojišťovnu - a nestačila se divit.

 

"Nechala jsem zvrakovat otcovu starou škodovku a ten sám den byla na registru přihlásit druhé auto. Pojistila jsem ho u jiné pojišťovny, než bylo to původní, protože nabízeli lepší cenu," popsala prvopočátek příběhu. Otci pak předala nový vůz s veškerými náležitostmi, včetně pojistky. O několik dnů později jí volal vyděšený rodič. "Přišel mu doporučený dopis od pojišťovny, kde bylo pojištěno zvrakované auto. Spolu se zelenou kartou na to nové, tam byla složenka na skoro dva tisíce s upozorněním, že je okamžitě povinen pojistku uhradit, jinak nastanou sankce," říká Lenka. Navíc zjistila, že zelená karta i pojistná smlouva jsou uzavřeny na zcela jiné poznávací značky. "Někdo v pojišťovně nepostřehl, že jsem tam místo zlínského kraje nechala dát olomoucký. Smlouva byla na ty zlínské," dodala.

Po několikerém marném telefonování na ústředí oné společnosti to Lenka vzdala. Okopírovala technický průkaz zlikvidovaného vozu a spolu se smlouvou a všemi náležitostmi odeslala dokumenty přímo na ústředí. "V průvodním dopisu jsem napsala, že vracím vše, co zaslali, protože si to majitel vozu nevyžádal," dodala s tím, že kdyby nebylo sídlo společnosti na druhém konci republiky, vydala se tam osobně. "Kontaktovala jsem regionálního zástupce, se kterým jsem nic nevyřídila. Prostě mi sdělil, že to poslali "shora" a on s tím nic nezmůže," rozčílila se Lenka. Osobní kontakt je podle ní důležitý: "Už jednou se mi stalo, že mi příslušná instituce zapřela, že by ode mne materiály dostala. Tehdy jsem měla lístek od doporučeného dopisu, ale řekli mi, že přišla prázdná obálka. Proto si dělám od všeho kopie a nejlíp, když mi na místě razítkem potvrdí převzetí materiálu." 

V současné chvíli doufá, že je celá kauza uzavřena. Svému otci ale důrazně přikázala, aby nic kolem auta neplatil bez porady s ní. "Dokážu si představit, co starších lidí v hrůze z postihu zaplatí, aniž pořádně rozumí, oč jde," dodala. Dodnes je jí záhadou, kde se pojišťovna o novém autě dozvěděla. Že by dobré vztahy na registru aut...?

Pokud máte i vy podobnou zkušenost, ozvěte se. Rádi vaše příběhy zveřejníme. (ber)

Poslat nový komentář