Na náměstí nás "ukecaly" ke změně pojišťovny. Byla to chyba!

Na náměstí nás "ukecaly" ke změně pojišťovny. Byla to chyba!
ilustrační foto internet

 

Stále častěji se v poslední době mluví o podomních obchodnících či podvodnících. Téměř vždy jsou lidé varováni, aby těmto osobám nepopřávali sluchu. Stále je však hodně těch, kteří se nechají tak zvaně - ukecat. Poznala to i naše čtenářka paní Hana. Podlehla příjemným řečem a podepsala smlouvu o přestupu celé rodiny k jiné zdravotní pojišťovně. Nyní se cítí podvedená. Zjistila ale, že vzít tento krok zpátky není zrovna jednoduché...

"Vím, že to byla chyba, ale ty mladé ženy byly moc příjemné a doslova nás ukecaly na přestup k Oborové zdravotní pojišťovně. Mluvily o tom, že v roce 2015 budou stejně všechny pojišťovny sloučeny do jedné a všichni doktoři budou mít s nimi smlouvu a jak to bude pro nás výhodné," popsala paní Hana svou zkušenost z konce listopadu 2013. Nadšení ji však přešlo poté, co informaci o přestupu sdělil manžel své odborné lékařce. Ta mu oznámila, že si tedy od 1. ledna 2015 bude muset najít jinou lékařku, protože ona s uvedenou pojišťovnou smlouvu nemá. Od toho okamžiku se manželé snažili přihlášku zrušit, ale bezvýsledně. Nepořídili v olomoucké pobočce oborové pojišťovny a neporadili jim ani v jejich stávajících pojišťovnách. A díky internetu jsme se o jejich problémech dozvěděli. "Šlo mi hlavně o to, aby si lidé dali pozor, nenechali se ukecat a nedostali se do problémů, jako my," vysvětlila paní Hana svůj příspěvek na sociální síti.

"Stále stejný problém, lidé mají mizivé právní povědomí, je přece krajně nezodpovědné uzavírat smlouvu někde na ulici," poznamenal k tomu olomoucký advokát, který však nechtěl být jmenován. "I kdyby je nabídka nakrásně oslovila a zaujala, měli se domluvit a pozvat zástupce pojišťovny domů, měli si prostudovat výhody i nevýhody tohoto kroku," dodal s tím, že ho také překvapuje postoj dalších pojišťoven, které alespoň mohly říct, jak se zpětvzetí přihlášky řeší u nich. "Zcela určitě nestačí pohovor u přepážky, taková věc musí být podána písemně."

Protože na paní Haně bylo znát, že ji problém skutečně tíží a že si již neví rady, obrátili jsme se na místní pobočku oborové pojišťovny v Olomouci, kde nás po všeobecných informacích odkázali na tiskového mluvčího. Tomu jsme ihned zavolali a celou situaci popsali.

"Každý klient, který se domnívá, že podepsal smlouvu na základě klamných informací, může a má udělat jediné - napsat, že mu byly poskytnuty špatné a klamné informace od externích pracovníků, a proto bere přihlášku zpět. Tuto písemnou žádost nám zašle a my ji vyřídíme. A nepochybuji o tom, že ji vyřídíme kladně, protože není naším zájmem získávat klienty v rozporu s etickými zásadami," sdělil pro PvNovinky mluvčí Oborové zdravotní pojišťovny Bene Mario. "Na druhou stranu, budeme rádi, pokud nám zmíněná paní napíše i konktérní fakta, případně údaje o totožnosti externích pracovnic. Pokud z jejich strany skutečně padly uvedené informace, mohlo by se jednat i o ukončení spolupráce s nimi, neboť takový nekorektní postup nás poškozuje," dodal Mario Bene s tím, že externisty se vždy snaží co nejlépe proškolit a při své práci by se měli zaměřovat především na výhody, jež pojišťovna klientům poskytuje, třeba na systém benefitů.

Paní Hanu jsme o konečném řešení jejího problému informovali a jsme rádi, že v tomto případě PvNovinky dokázaly pomoci. (ok)

Poslat nový komentář