Prostějovské školy a školky se zapojí do projektu rozvoje vzdělávání

Prostějovské školy a školky se zapojí do projektu rozvoje vzdělávání
ilustrační foto

Rada města Prostějova souhlasí se zapojením městem zřizovaných základních a mateřských škol a základní umělecké školy do projektu Místní akční plán III na území obce s rozšířenou působností Prostějov (dále jen ORP) a schvaluje Memorandum o spolupráci při realizaci tohoto projektu.

Statutární město Prostějov se jako partner podílí na projektu Společně pro rozvoj školství MAP II. Ten ke dni 31. 12. 2021 končí a bude dál navazovat zmíněným MAP III.

„Projekt podporuje především společné plánování a sdílení aktivit v území, intervence a aktivity naplánované v místním akčním plánu vedoucí ke zlepšení kvality vzdělávání v mateřských a základních školách,“ nastínil jeho smysl primátor František Jura s tím, že za současné spolupráce škol a školských zařízení se zřizovateli a odborníky ve vzdělávání probíhá, v rámci projektu, velké množství specificky zaměřených aktivit od vzdělávání pedagogických pracovníků, přes vzájemnou spolupráci škol (např. formou společných metodických komisí, nákupu a sdíleného užívání didaktických pomůcek), po plánování a realizace konkrétních vzdělávacích aktivit cílených například na podporu čtenářské gramotnosti, matematické gramotnosti, výuky cizích jazyků, environmentálního vzdělávání a podobně, či nákupu pomůcek do škol. Na projektu spolupracuje i velká část odborníků pedagogů a ředitelů škol z celé územní působnosti ORP Prostějov.

V porovnání s letošním projektem bude ten budoucí spíše zaměřen na analýzy a plánování. Jde o přechodový projekt, který bude dotován velmi malou částkou. Pro celé území ORP Prostějov se předpokládá celková částka 3,8 milionu korun (pro MAP II to bylo 20,4 milionu korun).

„Spolupráce partnerů na projektu je pro všechny zúčastněné výhodná, zejména s ohledem na administrativní náročnost projektu, která by nutně znamenala navýšení pracovních úvazků minimálně o pracovní pozice manažera projektu a ekonoma projektu. Tyto pozice má MAS Region Haná vyřešeny a spolupráce na projektu MAP II je velmi dobrá s tím, že finanční prostředky na implementační aktivity přímo do škol jsou v ORP rozdělovány rovnoměrně. I to je předpokladem velmi dobré spolupráce pro projekt následný, ve kterém navíc bude alokace finančních prostředků podstatně nižší a bude specificky určena pro vypracování analýz a nových akčních plánů, nikoli na samotné aktivity ve školách,“ vysvětlil náměstek primátora Jan Krchňavý. (red)

Poslat nový komentář