Nevyhovující vánoční dárek můžete vrátit

Nevyhovující vánoční dárek můžete vrátit
Ilustrační foto pixabay.com

Vánoce jsou tady. Období návštěv, velkého množství jídla a dárků – jenže i když to známí i příbuzní myslí dobře, dárek nám nemusí vždycky úplně vyhovovat. Ať už proto, že neodpovídá našemu vkusu nebo se jedná o oblečení špatné velikosti. Můžeme jej tedy vrátit. Ale pozor, nezapomeňte to taktně zdůvodnit dárci.

Prodejci v kamenných obchodech nemají žádnou povinnost vyměňovat zboží nebo za něj vracet peníze, pokud se nejedná o vadný výrobek. Vždy záleží pouze na jejich vůli.

Obchodní řetězce tuto možnost nicméně většinou nabízejí – a tím spíš po Vánocích, kdy je evidentní, že se někdo netrefil při výběru dárku. Zboží ale nesmí být nijak poškozené a oblečení musí mít originální visačku. Obalový materiál obvykle nutný není.

S e-shopy je to o něco snadnější, neboť jim zákon nařizuje poskytnout zákazníkům minimálně čtrnáctidenní lhůtu na vrácení zboží. Přestože jsou produktové fotografie sebekvalitnější, i tak mohou výrobky na internetu působit úplně jinak než v reálu a zákazník se poté může divit, co mu to nakonec přišlo. V období Vánoc mívají e-shopy delší lhůtu, přesto s vrácením zboží neotálejte. Pakliže od kupní smlouvy odstoupíte ve stanovené lhůtě, nemusíte udávat žádný důvod.

Účtenku či paragon sebou v zásadě nepotřebujete, ale je to lepší. Potřebujete totiž důkaz, že bylo zboží skutečně zakoupeno v daném obchodě. Může jím být i výpis z účtu, kamerový záznam nebo třeba svědek, ovšem přinést účtenku je nejjistější.

Pokud se tedy rozhodnete vrátit nevyhovující dárek, je potřeba spolupracovat s člověkem, který vám jej dal.  Buďte asertivní! Poděkujte, řekněte, že to pro vás jako gesto hodně znamená, ale že vám bohužel daná věc nevyhovuje. Pokud to jde, zkuste své rozhodnutí nějak odůvodnit, například nevhodně zvolenou velikostí. Dárce to určitě pochopí. (red)

Poslat nový komentář