Motorkářská sezóna začala

Motorkářská sezóna začala
ilustrační foto HZS

S příchodem příznivého počasí se opět většina motorkářů vydává na silnice. Zkušenosti policistů vypovídají, že toto období je bohužel dlouhodobě spojeno i s tragickými událostmi, kdy mnohdy zbytečně vyhasínají lidské životy. Zde je na místě si připomenout, že „motorka“ každou sebemenší chybu tvrdě trestá. I během uplynulého víkendu zaznamenali policisté v Olomouckém kraji tři dopravní nehody s účastí motorkářů. Všechny se naštěstí obešly bez vážnějších následků na zdraví.

V roce 2016 došlo v Olomouckém kraji ke 112 dopravním nehodám motorkářů, při kterých zemřely dvě osoby. Nejčastějšími příčinami těchto dopravních nehod byl nesprávný způsob jízdy a nepřiměřená rychlost, a to v jednapadesáti případech.

V letošním roce policisté v rámci Olomouckého kraje evidují již dvě dopravní nehody se smrtelným zraněním motorkářů. Obě dvě nehody se staly na Přerovsku a za oběma nehodami stála s největší pravděpodobností mimo jiné i nezkušenost mladých řidičů.

"Účastníkem první dopravní nehody, ke které došlo v dubnu, byl třiadvacetiletý mladík, který pravděpodobně nedal přednost v jízdě nákladnímu vozidlu a střetl se s ním. Na silnici v katastru obce Horní Moštěnice zemřel. Účastníkem druhé dopravní nehody byl čtyřiadvacetiletý mladík, který na silnici mezi obcemi Kozlovice a Radslavice v květnu letošního roku vyjel s motocyklem mimo silnici, kde narazil do stromu. Na následky zranění i tento mladý řidič zemřel," uvdl policejní mluvčí Petr Piňos.

Při jízdě na motorce musíme dodržovat určitá pravidla jak zákonem předepsaná, tak i ta nepsaná:

- přilba – při jízdě na motorce je povinná homologovaná přilba

- oblečení, rukavice a boty – sice nepovinná součást výbavy motorkáře, ale dost podstatná (při pádu méně bolesti a více komfortu při jízdě)

- být v klidu – na motorku by neměl řidič sedat unavený, podrážděný, nervózní (motocykl tyto nálady často vrací)

- myslet za ostatní – motorka je malá a rychlá, proto je potřeba předvídat chování dalších účastníků silničního provozu (kombinéza není plech)

- zrcátka – je potřebné sledovat dění za motocyklem (předjíždění)

- rychlost – rychlost se ostatním účastníkům silničního provozu těžko odhaduje, proto je dobré na tento problém myslet při situacích jako je dojíždění do křižovatky, předjíždění a při podobných manévrech

- brzdy – motocykl brzdí o poznání hůře, jak jiná vozidla

- přehled – mít přehled o stroji, který jste osedlali

- orientace – sledovat aktuální dění kolem sebe a adekvátně reagovat na vzniklé situace a silnici

- nepřeceňovat se – nerespektování motocyklu a jeho vlastností má fatální následky

- kontrola – před jízdou je potřeba zkontrolovat části motocyklu, které při jejich selhání neprospívají motorce ani tělu motorkáře – řetěz, pneumatiky, brzdy, povinná výbava, motor, funkčnost všech světel

- předepsané doklady – jako u každého motorového vozidla, tak i u motocyklu je potřebné být držitelem příslušného řidičského oprávnění. (red)

Poslat nový komentář