Komerční banka varuje klienty. Před podvodníky

Komerční banka varuje klienty. Před podvodníky
ilustrační foto pixabay.com

Na další trik podvodníků, kterým se snaží vylákat z důvěřivých klientů finanční prostředky, upozornila Komerční banka.

Klient je (převážně telefonicky) kontaktován osobou, která se vydává za pracovníka Komerční banky s informací, že účet dotyčného klienta byl napaden. Pro „ochranu jeho prostředků“ je klientovi doporučeno, aby převedl prostředky na jiný účet, a za tím účelem jsou po klientovi požadovány v rámci ověření citlivé informace jako přístupové údaje do bankovnictví, čísla z platební karty či dokonce fotografie občanského průkazu, které mohou být následně zneužity k odeslání plateb podvodníkem. Tyto podvodné telefonáty mohou být realizovány v brzkých ranních hodinách ve snaze zastihnout klienta nesoustředěného, překvapeného.

Komerční banka výše uvedeným způsobem nikdy nekomunikuje a takový postup pro ochranu Vašich prostředků samozřejmě nevyžaduje. Kontaktuje-li Vás zaměstnanec Komerční banky z důvodu ověření nějaké platby, nikdy po Vás nechce provádět jakékoliv převody ani nezjišťuje přístupové údaje k bankovnictví či další citlivá data.

Pokud používáte k ověřování plateb KB klíč, věnujte vždy pozornost akci, kterou jím potvrzujete. Jste-li vyzváni k potvrzení akce, kterou jste neprováděli, obraťte se neprodleně na níže uvedené kontakty.

Pokud jste se stali obětí podobného pokusu, kontaktujte neprodleně Klientskou linku internetového bankovnictví  KB na tel: 955 551 552 nebo nám napište na mojebanka@kb.cz. (red)

Poslat nový komentář